נדחתה בקריאה ראשונה

הכנסת: אולמרט וקצב יזכו ללוויה ממלכתית

ברוב של 41 מול 21 נדחתה הצעת החוק שתמנע לוויה ממלכתית למי שהורשע בעבירה פלילית. מירי רגב: "מי שיכול לשוב ולזכות בכבוד כשהוא חי, יזכה בו גם כשהוא מת" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
"יהיה לנו כזה?". אולמרט וקצב בלוויה הממלכתית של רחבעם זאבי (צילום: אריאל ג'רומזליבסקי, פלאש 90)

מליאת הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק לוויה ממלכתית של חבר הכנסת מיקי רוזנטל.

בהצעת החוק הוצע להסדיר את העקרונות לתכנון ולביצוע לוויות ממלכתיות, כך שתיערך לוויה ממלכתית כאשר נפטר נשיא מדינה, ראש ממשלה או יושב ראש כנסת בעת כהונתם או לאחריה, נשיא בית המשפט העליון או שר בעת כהונתם. כן ניתן יהיה לערוך לוויה ממלכתית לאישים אחרים שהממשלה או ועדת שרים החליטה כך לגביהם. בנוסף מוצע כי הוראות החוק לא יחולו על מי שהורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין מקום לערוך לו לוויה ממלכתית.

המטרה הרשמית של הצעת החוק שנפלה הם - משה קצב ואהוד אולמרט, שניהם הורשעו ומרצים או ריצו - במקרה של קצב - עונש מאסר בפועל.

בדברי ההסבר נכתב: "הצעת חוק זו באה להסדיר את העקרונות לתכנון ולביצוע לוויות ממלכתיות. ישנה חשיבות רבה בהנצחת אישים שתרמו תרומה משמעותית לחברה הישראלית, אך אם הם פגעו בבסיסה של הדמוקרטיה ושלטון החוק, אין זה ראוי ואף יש בכך מן הפגם, שהמדינה תיטול חלק בהוצאות ובטקסים.

בשנים האחרונות אנו עדים למקרים בהם אישים בכירים סרחו בעת מילוי תפקידם ונגזר עליהם גזר דין שבגינו יש להם קלון. הצעת החוק באה להגן על הליך הקבורה הממלכתי של אישים בממשל, במיקום ובמעמד מכובד, באופן שמוקיר את תרומתם למדינתם ישראל. שלטון החוק הוא ערך עליון במדינת ישראל ובדמוקרטיה והצעת חוק זו מבקש לשמור על ערך זה".

ח"כ רוזנטל אמר במליאה: "לא ראוי שקצב ומקבל השלמונים אולמרט יקבלו מאיתנו כבוד כחברה. הם צריכים להיות מוקעים. ועדת השרים לענייני טקסים אמרה שהיא תחליט לפי העניים אבל זו נורמה שצריכה להיכתב בחוק, ועדת הטקסים היא ועדה פוליטית שפועלת לפי שיקולים פוליטיים. ההצעה הזו ראויה ומוסרית אבל הממשלה הזו מושחתת ומשחיתה."

שרת התרבות והספורט מירי רגב, שעומדת בראש ועדת הטקסים השיבה: "החלטת הממשלה מאפשרת גמישות בנסיבות ספציפיות. עמדתי בראשות הוועדה בשתי הלוויות ממלכתיות של הנשיאים פרס ונבון, עצם היכולת שלי לשבת עם נציגי המשפחות ולערוך הלוויה שמתאימה למשפחה היא חלק מיכולת הגמישות שלא מקובעת בחוק. את זה בחוק הזה לא יאפשר. גם כאשר מדובר שאישים שהורשעו צריך להשאיר את המצב הנוכחי. מי שעבר עבירה שיש עימה קלון יכול לשוב לחיים הציבוריים, וההחלטה הזו אף עמדה במבחן בג"ץ מי שיכול לשוב ולזכות בכבוד כשהוא חי, יכול לקבל את הכבוד גם כשהוא מת.

ולגבי האמירה שלך שהממשלה הזו מושחתת, מעולם לא הייתה ממשלה נקייה כמו הממשלה שלנו. אני מתביישת שאנשים כמוך שמתבססים על חצאי אמירות והופכים אותם לעובדות", תקפה רגב.

21 חברי כנסת תמכו בהצעה, 41 התנגדו ולכן היא נדחתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר