לאחר שבג"ץ פסל את המתווה

עמונה מדממת: שוטרת פצועה בינוני, בפינוי שימשך הלילה

כבר 16 שוטרים ושוטרות נפצעו במהלך מבצע "גן נעול" לפינוי בתי המאחז עמונה, חלקם מחומר חריף שהושלח לעברם, והשאר כתוצאה מהיפותרמיה בקור השורר במקום. דיווח מתעדכן (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בשבט תשע"ז | 01.02.17
אחד הפינויים הכואבים. השוטר מתקשה לשלוט ברגשותיו (צילום: אוהד צויגנברג וגיל יוחנן, ynet)

נמשך בשעות האחרונות מבצע "גן נעול", לפינוי הישוב עמונה, וכך גם העימותים האלימים במקום שאינם פוסקים. במשטרה הודיעו כי הפינוי יימשך גם לאחר רדת החשכה.

בשעה האחרונה הודיעו שופטי בית המשפט העליון על החלטתם לפסול את 'מתווה עמונה' במסגרתו תוכנן לשכן את המפונים בחלקות אדמה סמוכות המוגדרות 'נכסי נפקדים', ובכך הם קיבלו עתירה של ארגוני שמאל ופלסטינים שטענו לבעלות על חלקות אלו.

פסיקת בג"ץ לא הפתיעה איש, אך היא בהחלט מהווה עילה נוספת להתגברות המתיחות בין המתיישבים לכוחות הביטחון.

כבר 16 שוטרים ושוטרות נפצעו במהלך המבצע, 11 מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים הדסה עין כרם, הר הצופים, ושערי צדק בירושלים. מצבה של אחת השוטרות מוגדר בינוני.

שבעה חשודים נעצרו עד כה בגין הפרת סדר, וכ-200 צעירים הורחקו אל מחוץ למאחז. 12 משפחות בלבד, מתוך 40 המתגוררות במאחז, התפנו ממנו בינתיים.

שוטרים שמשתתפים בפינוי סוחבים פיזית מפונים מתוך הבתים. שתי מפגינות עלו על גג אחד הבתים והשליכו חפצים לעבר השוטרים, שעלו אחריהם כדי להוריד אותן. שוטרים גם פרצו למכולה, שבה הייתה מערכת הכריזה שממנה כרזו לתושבים למחות, ופינו את הכורזים.

בין השוטרים לתושבים ולמאות צעירים שהגיעו למקום התפתחו עימותים אלימים. לעבר השוטרים הושלכו רהיטים, מוטות עץ, בקבוקי זכוכית, פחי צבע, שמן ותפוחי אדמה וכן הותזה אקונומיקה לכיוונם.

"אני רוצה להגיד דברי פרידה לבית שלי. אני לא מצטערת על אף יום שהיינו פה. אני לא מצטערת על אף שקל שהשקענו בבית הזה. עברנו איתך פה 16 שנים כולל חגים וימי הולדת", אמרה לפני זמן לא רב תמר נזרי, אחד מסמלי מאבק המתיישבים, בעת שהכוחות נכנסו לביתה.

היא הוסיפה ופנתה ישירות לשוטרים: "כוחות הגירוש, יש לכם בחירה. אני מבקשת מכם שתהיו נאמנים לערכים שלכם. אתם לא חייבים לעשות את זה. לכל אדם יש בחירה. אתם יכולים לשלם מחיר וגם אנחנו משלמים מחיר על זה שהחלטנו לבוא לגור פה".

שוטרים וחיילים שהחלו לפרק ביצורים שהוקמו סביב אחד הבתים במאחז, נתקלו בקריאות "חייל, שוטר, סרב פקודה!" ו-"יהודי לא מגרש יהודי" מצד נערות ממררות בבכי. בבית אחר שאליו פרצו הכוחות המפנים, צעקו לעברם המתבצרים: "נראה אתכם גיבורים על מחבלים".

תושבים ובני נוער שהגיעו למאחז קראו לעבר הכוחות המפנים: "תהיו גברים ותסרבו פקודה". שוטר אחד סירב להשתתף בפינוי ונלקח הצידה, תוך שחבורת נערים הריעה לו וקראה לעברו "גיבור".

מדוברות המשטרה נמסר: "שוטרי משטרת ישראל הותקפו על ידי אנרכיסטים בחומרים שהושלכו עליהם וגרמו לצריבות בעיניהם של מספר שוטרים, שאף נזקקו לקבלת טיפול רפואי במקום. משטרת ישראל לא תאפשר זאת ותפעל בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר