העופרת בקפה

משרד הבריאות: לבדוק מיד את מכונות הקפה

משרדי הכלכלה והבריאות הודיעו כי יש לבדוק במעבדות מורשות את מכונות הקפה ממספר דגמים תעשייתיים באופן מיידי ובינתיים עדיף להימנע מלשתות מהן (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"בינתיים עדיף להימנע" (צילום: שאטרסטוק)

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, וראש המערך הארצי לבריאות הסביבה, במשרד הבריאות, עמיר יצחקי, פרסמו הודעה לבעלי מכונות הקפה לאחר שבימים האחרונים עלתה למודעות סוגיית העופרת והמתכות האחרות שנמצאו במכונות.

מהמשרד נמסר כי לאחר שהסתיימו בדיקות מדגמיות של הדגמים האמורים. לנוכח תוצאות הבדיקות הוחלט להורות על בדיקת כלל המכונות מדגמים אלו באמצעות מעבדות שנקבעו ע"י משרדי הבריאות והכלכלה.

המשרדים שבים ומדגישים כי על פי הנחיות משרד הבריאות, לא מדובר בסכנה מיידית, יחד עם זאת, במהלך תקופת ביצוע הבדיקות ומטעמי זהירות מונעת, משרד הבריאות ממליץ להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות / מוסדיות מהדגמים הנ"ל, זאת במידת האפשר ועד לקבלת תוצאות הבדיקה הפרטנית לגבי כל מכונה. המלצה זו תקפה במיוחד לגבי נשים בהריון.

משרדי הכלכלה והבריאות ממשיכים בימים אלו בבדיקות לגילוי מספר יסודות כימיים במים המופקים ממכונות קפה מסחריות/מוסדיות מדגמים נוספים וככל שימצאו חריגות, יופצו הנחיות נוספות.

ההחלטה על בדיקות כלל המכונות מדגמים אלו, התקבלה לאחר קבלת ממצאי בדיקות של מספר מכונות מהדגמים כאמור, אשר ברובן נמצאה חריגה מהוראות התקן לעניין נדידת חומרים למי השתייה.

לבדיקות אלו, הצטרפו בימים האחרונים נתוני בדיקות של כ-230 מכונות נוספות מדגמים אלו, אשר הועברו למשרדי הכלכלה והבריאות. על פי הנתונים שהתקבלו, כמחצית מן המכונות שנבדקו לא עמדו בגבולות שנקבעו לנדידת מתכות כבדות וארסן לתוך מים היוצאים מהמכונה. על פי הנתונים שהתקבלו, מתוך כ-230 שנבדקו עד עכשיו, נדרש להשבית לצורך החלפה או תיקון כ-47% מהן.

על פי ההערכות המשרדים, מכונות מדגמים אלו נמצאות כיום בשוק בהיקף של כמה אלפי מכונות, ולפיכך, כאמור, הורו המשרדים על בדיקת כל המכונות מדגמים אלו הנמצאות בשוק.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מדגיש כי החל משנת 2005 נכללו במסגרת התקן הרשמי החל על מכונות קפה, הוראות בעניין נדידת מתכות וחומרים אחרים למים המופקים מהמכונות.

כל היצרנים והיבואנים והמוכרים של מכונות הקפה - חייבים לפי הדין לעמוד בהוראות התקן הרשמי.

לגבי מכונות המיובאות לארץ - בשלב היבוא, חייב היבואן, בין היתר, להצהיר בפני עורך דין כי המכונות עומדות בהוראות התקן העוסקות בעניין נדידת יסודות כימיים ועל בסיס תצהיר זה, ובדיקות נוספות שבוצעו ביחס להוראות אחרות בתקן, שוחררו מכונות הקפה מהמכס.

נוכח ממצאי הבדיקות, מקדם הממונה על התקינה החמרה במשטר הבדיקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר