מתגרים בטראמפ

איראן ביצעה ניסוי בטיל שיוט מסוג 'סומאר'

האיראנים לא הסתפקו בטיל הבליסטי אותו ניסו בתחילת השבוע וביצעו ניסוי גם בטיל שיוט שמאפשר נשיאת ראש גרעיני, כך על פי דיווח בעיתון הגרמני 'די ולט' (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: מתוך ynet)

איראן מנסה את טראמפ: מתברר כי מלבד הטיל הבליסטי ששוגר בתחילת השבוע איראן ביצעה ניסוי בטיל שיוט בשם "סומאר" שמסוגל לשאת נשק גרעיני, כך נטען היום (חמישי) בדיווח של העיתון הגרמני "די ולט" מפי מקורות מודיעיניים. לפי שעה, לא התקבלה תגובה מסוכנות הביון הגרמנית BND ומהרשויות האיראניות.

העיתון "די ולט" דיווח שטיל השיוט "סומאר" נבנה באיראן ועף למרחק של כ-600 קילומטרים במהלך הניסוי המוצלח הראשון בטיל שידוע עליו. הטיל מסוגל כנראה לשאת נשק גרעיני ויכול להגיע לטווח של 2,000 עד 3,000 קילומטרים, סיפרו גורמי ביון לעיתון הגרמני.

דובר משרד ההגנה האמריקני מסר אמש כי אין שינוי בהיערכות הצבא האמריקני מול איראן בעקבות הניסוי הבליסטי שערכה בתחילת השבוע. מוקדם יותר פרסם היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, הודעה שפורסמה גם בעמוד הפייסבוק של טראמפ בה נאמר כי שיגור טילים בליסטיים ופגיעה בכלי שיט סעודיים בתימן מוכיחים שאיראן גורמת לאי-יציבות ושאיראן נמצאת כעת תחת אזהרה אמריקנית רשמית.

בעיתון הגרמני הוסבר כי טילי שיוט הם טילים בעלי טווח של מאות קילומטרים ומדויקים יותר מטילים בליסטיים. קשה יותר לפגוע בהם מאשר בטילים בליסטיים משום שהם טסים בגובה נמוך כדי לחמוק ממכ"מים. מבחינת האיראנים, היתרון הגדול ביותר של טילי שיוט, אמר מומחה ביטחוני לעיתון הגרמני "די ולט", זאת העובדה שהם אינם נכללים ברשימת הסנקציות שמוטלות על טהרן על ידי האו"ם - בניגוד לטילים בליסטיים שמסוגלים לשאת תנשק גרעיני שכן נכללים בעיצומים הבינלאומיים.

שר ההגנה האיראני חוסיין דהקאן אישר אמש כי ארצו ערכה ניסיון שיגור טיל בליסטי בתחילת השבוע. דהקאן מסר לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" כי "הניסוי נערך באופן מתוכנן, ולא ניתן לאף גורם זר להתערב בתוכניות ההגנה שלנו".

כזכור, עמדותיו של הנשיא דונלד טראמפ על ההסכם מול איראן ידועות והוא הביע במהלך הקמפיין לא אחת את מורת רוחו מההסכם ויהיה מעניין לראות כיצד ינהג מול התנהלותה הפרובוקטיבית של איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר