בית הדין חשף: ה"רב" המחתן התגלה כשקרן

בני הזוג נישאו בצורה פיראטית על ידי מסדר קידושין - "רב" - שהתגלה כסופר סת"ם, הבעל הכחיש את הנישואין והמקדש נשבר בחקירה בבית הדין, פרץ בבכי והודה כי שיקר (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן)

פרשה מוזרה וקשה של בני זוג שנישאו בנישואין פיראטיים שנערכו על ידי מסדר קידושין שהתגלה כ"סופר סת"ם", כשהבעל מצידו מכחיש וטוען שכלל אינו נשוי לאשה, נחשפה במהלך חקירה נשערך אב בית הדין הרבני בחיפה הרב דניאל אדרי, שגרמה ל"רב"-סופר-הסת"ם לפרוץ בבכי ולהודות כי שיקר.

הסיפור החל כאשר בני זוג מהצפון נישאו לפני 17 שנה כדת משה וישראל ונולדו להם שתי בנות וכעבור שלוש שנים הם התגרשו בבית הדין הרבני בחיפה. לפני כמה חודשים פנתה האישה לבית הדין וטענה כי הם נישאו מחדש כדת משה וישראל על ידי רב מסוים – ללא רישום ברבנות.

לדברי האישה נערכה מסיבת נישואין וטקס עם רב, כתובה, טבעת ושני עדים כשרים. הבעל הכחיש ואמר "לא התחתנתי איתה בשנית - לא טבעת לא כתובה, לא קידושין ולא עדים". במהלך חקירה של בית הדין הודה הבעל כי אכן הייתה ארוחה משותפת עם חברים לציון "שלום בית" והתעקש כי "לא היו קידושין".

בית הדין זימן לישיבה נוספת עדים שונים, ובהם הרב שלדברי האישה ערך את הקידושין. במהלך הדיון הסתבר כי "הרב" איננו רב ואין לו כושר של רב, והוא סופר סת"ם במקצועו. לדבריו הוא מעולם לא ערך נישואין, אך הודה שנכח במסיבה כחבר ולא הייתה חופה ולא קידושין. לדעתו האישה לא הבינה וחשבה כי המסיבה היא למעשה טקס נישואין. בשלב זה השמיעה באת כוח האישה הקלטה של שיחת טלפון בין האישה ו"הרב" וממנה משתמע כי אכן היו נישואין.

במהלך חקירתו, הטיח האב"ד הרב דניאל אדרי ב"רב", שהוא "לא דובר אמת וחלילה עלולה לצאת תקלה של ממזרים שהרי מדובר באשת איש". ה"רב" נחרד, נשבר ופרץ בבכי והודה ששיקר לבית הדין.

"הרב" אישר שאכן הוא ערך חופה כדת משה וישראל, ובמהלכה אכן היו שני עדים כשרים, האיש קידש את האישה בטבעת והכתובה נכתבה ונחתמה ונמסרה לאישה – ולאחר מכן הועלמה על ידי הבעל. "הרב" פנה לעבר הבעל ואמר: "די, אני לא יכול לשקר יותר", ופנה אל האישה ואמר "סליחה ששיקרתי". לדבריו הופעלו עליו לחצים כבדים כדי שלא לומר את האמת אבל כשהבין את חומרת המעשה חזר בו.

בפסק בית הדין החליטו הדיינים הרב דניאל אדרי, הרב בן ציון הכהן רבין והרב אלעד עלי כי "לאחר שמיעת העדויות והראיות שבתיק קובע בית הדין כי בני הזוג נשואים זה לזה כדת משה וישראל ועל הצדדים להתגרש זה מזה בגט פיטורין. כמו כן בית הדין מחייב את המשיב בהוצאות בסך 50 אלף שקלים לטובת המבקשת. בנוסף לכך בית הדין מחייב את המשיב בהוצאות בסך 20 אלף שקלים לטובת אוצר המדינה. בעניין העד "הרב" בית הדין ייתן את דעתו בשלב מאוחר יותר".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי מסר: "אני חוזר וקורא לציבור לפקוח עיניים ולא לפנות ל"רבנים" מסדרי קידושין שעלולים להתגלות כ"סופרי-סת"ם" או "סתם" מתחזים. נישואין פרטיים פוגעים בדרך כלל בנשים. אל תתפתו לדברי חלקלקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר