ראיון מיוחד

שולי רנד על הסינגל החדש: "היו הרבה מניעות"

הזמר והיוצר שולי רנד בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' לרגל יציאת הסינגל החדש והמופע לקראת האלבום עליו הוא עובד בימים אלו • רנד מתייחס ליצירה, למשחק ולאלבום החדש (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
שולי רנד (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

הזמר שולי רנד הוציא לפני יומיים את הסינגל הראשון מתוך אלבומו השני - "לא תדעי כמה" לאחר בצורת מוזיקלית של 9 שנים מאז אלבומו הראשון והמצליח במיוחד "נקודה טובה".

השיר שמשלב בין פולק לרגאיי ורוק יגרום לכם להאזין למילים המיוחדות שרק רנד יודע לכתוב. משהו במקצב המוזיקלי המעניין בשילוב הגיטרות הנפלאות של עמית יצחק גורם לסוג של מתח בהאזנה כזה שמעלה את הקשב

רנד שעבר שנה לא פשוטה עם פטירת שני הוריו תוך שבוע וטלטלות אישיות נוספות, אך גם הכרה כשזכה בפרס משרד החינוך למפעל חיים, חוזר להקליט אחרי שנים ארוכות מידי של הפסקה בהם הופיע שוב ושוב עם אלבומו הראשון.

לכבוד הסינגל החדש, מספר שולי רנד ל'כיכר השבת' על הסינגל וסיבוב ההופעות החדש ועל ההכנות לאלבום המתקרב.

למה חיכינו כל הרבה זמן מהאלבום הקודם?

"תשאל את הקב"ה. גם למשיח מחכים 2,000 שנה", אומר רנד בחיוך. "למופע החדש שלי קוראים 'רצוא ושוב' וללהקה שלי קוראים 'המניעות' היו הרבה מניעות שעצרו את הוצאת האלבום למרות שהמשכתי ליצור כל הזמן ויש לי חומר לשני אלבומים לפחות.

"בשנים האלה כמובן שלא נחתי עשיתי המון שיתופי פעולה, השתתפתי בהרבה פרויקטים וכמובן גם התפללתי, אכלתי, למדתי וחייתי".

הסינגל החדש של שולי רנד

"כרגע ברוך השם יש עבודה מתקדמת על אלבום מלא", מסויף רנד, "אני מעריך שתוך שלושה חודשים אולי קצת יותר, האלבום יהיה מוכן. למרות שאני רוצה להיות זהיר ולא להבטיח דברים לא ברורים. הקב"ה מנהל את העניינים ואני מקווה שלא יהיו עוד מניעות".

אולי דווקא בגלל שעברת לאחרונה תקופה קשה, יש לך פתאום פרץ יצירה?

"אני לא זוכר זמן בחיים שלא היה לי תקופה קשה", אומר שולי רנד בהומור, "אני יוצר כל הזמן וכאמור יצרתי לאורך כל התקופה מהאלבום הקודם".

האם הכתיבה שלך מושפעת ממה שאתה עובר?

"השירים שלי מורכבים גם מחוויות רוחניות וגם מהחוויות האישיות. בשיר החדש 'לעולם לא תדעי' לדוגמה, אני חושב שמי שקצת מבין ומסתכל במילים לעומק, ברור לו שהשיר עוסק בכיסופין לדברים שבקדושה, נחמה לנשמה או לשכינה והצהרה והודעה שלעולם לא ארים ידיים בניסיון להתקרב אליו.

"השיר מביע גם את התסכול שאני לא מצליח להביע את עומק הכאב והאהבה, לא מצליח להעביר את הדבר הזה ורוצה לומר במילים שאין מילים לתאר את הגעגוע הכאב שלי".

יש סיכוי ל"אושפזין" חדש או שאתה 'שולי הזמר', וזהו?

"ברור שיש סיכוי לסרט בעתיד, נכון שבשנים האחרונות אני יותר עוסק במוזיקה ויותר מתמקד בקריירה המוזיקלית. משהו בתקשורת עם הקהל בהופעות הוא מאד נעים לי, וזה דבר שאין בסרט בו אתה נמצא לבד.

"כמובן שאני גם שולי הזמר וגם שחקן. אני תמיד משלב בהופעות שלי קטעים גם של משחק וגם השירים שלי ממוחשים ומוגשים בצורה של משחק".

אסף תלמודי יהיה המפיק המוזיקלי של האלבום החדש?

"בעזרת השם, עשינו כמה עבודות ביחד והתחברנו מאד אחד לשני. כמובן שיש גם את הגרעין הקשה של הנגנים שהולכים איתי כבר הרבה שנים כמו עמית יצחק, גדי פוגטש ועמית הראל ואליהם מצטרפים כישרונות נוספים שביחד ינגנו באלבום ובמופע".

האם נראה באלבום שיתופי פעולה נוספים כמו עם אהוד בנאי?

"אני עדיין לא יודע לגבי האלבום החדש אם יהיו בו שיתופי פעולה. אני סבור ששיתופי פעולה מוזיקליים עושים כשאי אפשר לעשות את השיר בצורה אחרת.

"אני מקבל הרבה טלפונים מאמנים צעירים שרוצים לעשות איתי דואט ואני תמיד אומר להם שדואט עושים רק אם זו הדרך היחידה שהשיר הזה צריך להתבצע. כל סיבה אחרת כגון סיבה כלכלית היא סיבה לא נכונה ליצירת דואט ואני נמנע מזה.

"כמובן שאני מאד אוהב שיתופי פעולה ובמידה וזה יתאים לשירים באלבום בהחלט נעשה כאלו".

באלבום החדש אתה תספר גם על העבר שלך והכרות עם דמויות תרבות מעברך כמו בשיר 'המשורר'?

"הכתיבה שלי תמיד מושפעת מעברי וגם באלבום החדש בהחלט יש שירים שיתכתבו עם העבר שלי כמו גם עם ההווה ונושאים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר