נוסח חדש

חוק המואזין חוזר: איסור רק על שעות הלילה

חוק המואזין שנתקע בכנסת לפני כמה חודשים חוזר לסיבוב נוסף בקידומם של ח"כ יוגב וביטן. לפי הנוסח החדש האיסור יחול רק בשעות הלילה. במגזר הערבי כמובן מתנגדים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

חוק המואזין חוזר לוועדת השרים לענייני חקיקה: לאחר שירד מעל הפרק חברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) ודוד ביטן (הליכוד) ערכו בימים האחרונים שיחות עם גורמים שונים בקואליציה ובציבור החרדי, כדי לגבש נוסח מוסכם לחוק תחת הכותרת "הגבלת רעש מבתי תפילה".

הנוסח החדש יאסור רעש בשעות הלילה בלבד ויפתור את בעיית צופרי השבת, אך במגזר הערבי מתנגדים גם להצעה זו: "זה לא מקובל ולא ניתן לוויכוח".

בהצעת החוק נכתב כי "מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים ומקומות אחרים במרכז הארץ, סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם ממערכות כריזה בבתי תפילה, המטרידות את מנוחתם מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה. החוק המוצע מביא תפיסת עולם ולפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה בשנתם של אזרחים".

עוד מציע החוק כי בבתי תפילה יוגבל השימוש במערכות כריזה בשעות הלילה. מוצע גם כי ביתר שעות היום לא תופעל מערכת כריזה בבית תפילה אם היא חורגת מהוראות סעיף 2 לחוק הנוגעות לרעש בלתי סביר וכן מהוראות שנקבעו לפי סעיפים 5, 6 ו-7 לחוק. העובר על הוראות כאמור, דינו קנס בסך 10 אלפים שקל.

במגזר הערבי, שם מייחסים לחוק ניסיון לפגוע באסלאם אומרים כי הוא לא מקובל עליהם."לבטל את המואזין בשעות הלילה זה דבר שלא מקובל בכלל. אין מצב להציב את המואזין בשוק המשא והמתן", אמר השייח כמאל כטיב. "קריאת המואזין היא חלק מהדת ועל הממשלה הישראלית להפסיק את הפגיעה בנו באמצעות מלחמה דת נגד מוסלמים. אני חושב שהממשלה הזאת הולכת נגד הרוח וזה יעלה לה הרבה. אין מצב להפסיק את קריאת המואזין, אפילו אם יאשרו את החוק", אומר המואזין ששוכח שעד לפני כמה עשרות שנים לא היו כלל מערכות כריזה חשמליות.

כזכור, החוק קודם כמה פעמים ולפני כמה חודשים הוא נתקע בכנסת בעיקר בשל התנגדות הסיעות החרדית וחוסר ההסכמה על פרטי החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר