תיעוד מזעזע

בתוך בית הכנסת בעמונה: צלב קרס, צמיגים ושרשראות

מתבצרי בית הכנסת בעמונה הספיקו לאגור במקום צמיגים ושרשראות, באמצעותם ביקשו כנראה למנוע את הפינוי. בנוסף, ריססו צלב קרס על קיר בית הכנסת וכתבו: "משטרת ישמעאל" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
צלב קרס וצמיגים בבית הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)

במשך כשעה וחצי נמשך הפינוי האלים של עשרות הנערים שהתבצרו בבית הכנסת במאחז עמונה, במהלכו נפצעו 17 שוטרים מאבנים, ברזלים, קרשים, מטפי כיבוי וצבע שהושלכו לעברם. במשטרה האשימו את המתבצרים בריסוס גז פלפל לעבר השוטרים.

השוטרים פרצו תחילה את הביצורים שחסמו את הכניסות לבית הכנסת והשתמשו בזרנוק מים כדי להדוף את המתבצרים, ולאחר שהסירו את כל החסימות, הכיסאות והשולחנות, החלו להוציא את המתבצרים ולפנות מהמקום.

המתבצרים והמהומה בבית הכנסת

בבית הכנסת התגלה מחזה מזעזע של ריסוס צלב קרס על קירות בית הכנסת, לצד כתובות נאצה בהם נכץב: "משטרת ישמעאל", "ציונאצים" ו"מוות לציונים".

ראש מטה מאבק עמונה, אביחי בוארון, התנער מהמתבצרים ואמר כי "היה מיעוט קיצוני שלא שמע לאף אחד, הם נתנו לנו להיכנס רק אחרי שהשמענו להם פנייה של הרב דב ליאור".

צלב קרס בבית הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)

הרב יאיר פרנק, רבה של עמונה, אמר לאחר פינוי בית הכנסת כי "כל העם היהודי צריך לזעוק ביום הזה, בשביל מה, בשביל כלום, הרס בשביל הרס. אתם יכולים להסתכל למרגלות בית הכנסת, יש שם תשעה בתים, אחד מהם היה בית שלי לפני עשר שנים. אין שם כלום. גם מה שיישאר על ההר הזה יהיה רק הרס. תאוות הרס וגירוש יהודים".

"רוב העם היהודי רוצה שעמונה תישאר. הממשלה עצמה רוצה שעמונה תישאר. יש כאן אנשים שחושבים עצמם כאליטה, מנותקים מהעם, אטומים. גורמים למדינת ישראל לעשות דברים חסרי הגיון וחסרי צדק. העבודה הזרה הגדולה של היום זה מה שנקרא שלטון החוק", הוסיף הרב פרנק.

ארון הקודש בבית הכנסת (צילום: גיל יוחנן - ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה לפינוי עמונה במהלך טקס אזכרה לרון נחמן באריאל ואמר כי "אנחנו יודעים ימים קשים. עשינו כל מאמץ כדי לא להגיע לרגע הזה, אך בסופו של דבר קיימנו את דרישת החוק כי אנחנו מדינת חוק. אני וכולכם שותפים לכאב הגדול של משפחות שנאלצו לעזוב את בתיהם, בעצם נאלצו לנטוש את מפעל חייהם וכולנו מבינים מה גדול הכאב.

"לכן אנחנו נקים ישוב חדש על אדמות מדינה. כבר אתמול הקמתי צוות שיאתר את מיקום הישוב ויחל בהכשרתו ואנו נפעל כדי שזה יקרה בהקדם האפשרי.

צמיגים בבית הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)

"אני קורא לכולם להתפנות ללא שום אלימות, ללא התנגשות. לכבד את החיילים והשוטרים. כואב להם לא פחות מלנו. גם להם קשה ואני רוצה שנזכור שהם שומרים על כולנו. במקביל נחזק ישובים אחרים כולל את אריאל כמובן".

דובר מד"א, זכי הלר סיכם את פינוי עמונה ומסר כי כוחות מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 57 בני אדם, בהם 42 מאנשי כוחות הביטחון ו- 15 אזרחים שסבלו מפגיעות קור, חבלות בגפיים, חבלות יבשות, חולשה, התייבשות, עקיצת עקרב ופגיעה בפנים כתוצאה מהתזת חומרים.

הנפגעים פונו לבתי החולים - 27 להדסה הר הצופים, 18 להדסה עין כרם ו-12 פצועים לשערי צדק.

טליתות בבית הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)
ספרי הקודש בבית הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)
פנית בית הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)
שרשראות ברזל בבית הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר