טראמפ של צרפת?

מארין לה-פן: "לאסור כיפות כדי להילחם באיסלאם"

מארין לה-פן, המועמדת הקיצונית לנשיאות צרפת, העניקה ראיון לערוץ 2 הישראלי, והתייחסה לתמיכתה באיסור לחבוש כיפות: "כולם צריכים להקריב משהו. תסתפקו בכובע" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מארין לה-פן. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

מארין לה-פן, המועמדת הקיצונית לנשיאות צרפת, העניקה ראיון לערוץ 2 הישראלי, והתייחסה לתמיכתה באיסור לחבוש כיפות. לדבריה, האיסור נועד בכדי לאפשר את המאבק באיסלאם. בנוגע לטענות על גזענות במפלגתה, אמרה לה-פן כי "אני חושבת שפטריוטיות היא לעולם לא גזענות".

בהתייחסה לאיסור על חבישת כיפות אותו היא מבקשת ליישם אמרה לה-פן: "מכיוון שאני חושבת שכולם בצרפת צריכים לקבל יחס שווה, אני תומכת גם באיסור על חבישת כיפה במרחב הציבורי".

"בכנות" היא ניסתה להסביר, "הסיטואציה המסוכנת שבה חיים יהודים בצרפת, היא כזו שאלה הולכים עם כיפה הם מיעוט בכלל, שהם מפחדים. אבל אני בעיקר חושבת שהמאבק נגד האסלאם הקיצוני צריך להיות מאבק משותף וכולם צריכים להיות מסוגלים להגיד הנה אנחנו מקריבים משהו".

"אולי יסתפקו רק בכובע" הוסיפה לה-פן, "אבל לפחות זה יהיה צעד בניסיון לחסל את האסלאם הקיצוני בצרפת".

לה-פן הביעה תמיכה בצו של דונלד טראמפ המגביל כניסת פליטים מוסלמים לארצות הברית, ואמרה בראיון לערוץ 2 כי "אני מתנגדת בתוקף לטענה שזו מתקפה מכוונת נגד מוסלמים, זה שקר - מפני שיש עשרות מדינות מוסלמיות בעולם שלא נמצאות ברשימה הזאת. אני רואה שזה מסעיר את כולם. מצד שני, העובדה שיש 15 מדינות שמונעות מישראלים כניסה לשטחיהן לא מטרידה אף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר