טראמפ תקף בחריפות

שופט השהה את הצו נגד כניסת מוסלמים; טראמפ: 'מגוחך'

מחלקת המדינה הודיעה כי תאפשר לבעלי אשרות כניסה בתוקף להיכנס לארה"ב, בהתאם להחלטת שופט מסיאטל. טראמפ תקף בחריפות: "דעתו של השופט לכאורה היא מגוחכת - ותבוטל!" (חדשות)

ynet | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: הבית הלבן)

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה הערב כי תאפשר לאנשים בעלי אשרות כניסה בתוקף להיכנס לארצות הברית, על מנת לעמוד בהחלטת השופט מסיאטל ג'יימס רובארט שהוציא צו ביניים המשהה את הצו הנשיאותי האוסר על כניסתם של אזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי. "הסרנו את הביטול הזמני של האשרות. אנשים בעלי אשרות שלא בוטלו באופן פיזי רשאים כעת להיכנס למדינה, אם יש להם ויזה בתוקף", נאמר בהודעה.

עוד נמסר כי המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב לא תנחה חברות תעופה לפעול על פי הצו הנשיאותי, כאשר מדובר בנוסעים המחזיקים אשרות כניסה בתוקף המבקשים לעלות על טיסות לשטחה.

מוקדם יותר תקף בחריפות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את החלטתו של השופט רובארט: "דעתו של השופט לכאורה, שבעצם מרחיק את אכיפת החוק מהמדינה שלנו, היא מגוחכת - ותבוטל!".

טראמפ צייץ בטוויטר בשעת בוקר בוושינגטון: "כשמדינה כבר לא יכולה לקבוע מי יכול ומי לא יכול להיכנס ולצאת ממנה, במיוחד מסיבות ביטחוניות, זו צרה גדולה!". עוד כתב: "מעניין שחלק מהמדינות במזרח התיכון מסכימות עם האיסור, הן יודעות שאם אנשים מסוימים יורשו להיכנס אליהן - המשמעות היא מוות וחורבן"

החלטת השופט, ג'יימס רובארט, התקבלה במהלך דיון על סעיפים בצו הנשיאותי לבקשת מדינות וושינגטון ומיניסוטה והיא תקפה לכל שטחי ארצות הברית. הבית הלבן הודיע כמה שעות מאוחר יותר כי בכוונת ממשל טראמפ לערער על ההחלטה באמצעות משרד המשפטים האמריקני. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הוסיף שהצו הנשיאותי "חוקי וראוי".

כתוצאה מההחלטה, סוכנות המכס והגנת הגבולות האמריקנית הודיעה לחברות התעופה כי ניתן בשלב זה להעלות נוסעים המושפעים מהצו הנשיאותי לטיסות לארצות הברית. כך מסר בכיר בחברת תעופה לסוכנות הידיעות "רויטרס". ההחלטה בסיאטל דומה להחלטת בית משפט פדרלי בניו יורק בשבוע שעבר, שאסרה זמנית על הרשויות האמריקניות לגרש אנשים שנחתו בארצות הברית ומחזיקים באשרות כניסה תקפות, גם אם הם מגיעים מהמדינות שלגבי אזרחיהן הוטל הצו.

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה אמש כי כ-60 אלף אשרות כניסה בוטלו בהתאם לצו של טראמפ, אך הנתון סותר את ההצהרה שמסר פרקליט במשרד המשפטים האמריקני במהלך שימוע שנערך בנושא בבית משפט פדרלי בווירג'ניה - שעל פיה בוטלו כ-100 אלף אשרות.

מוקדם יותר הודיעה המחלקה לביטחון המולדת כי לא יוטלו הגבלות כניסה על אזרחי מדינות נוספות, מעבר לשבע המדינות המוסלמיות שעליהן הוטל הצו הנשיאותי. המחלקה הוסיפה בהודעתה שלא זוהו מדינות נוספות שיש להכניסן לרשימה "בשלב זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר