המאבק בהגירה

משרד המשפטים נגד השהיית הצו של טראמפ

הנשיא האמריקני זועם על השהית הצו שלו בידי שופט בית המשפט בסיאטל ומשרד המשפטים עתר נגד ההחלטה להשהות את איסור הכניסה ממדינות מוסלמיות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ חותם על צו נשיאותי (צילום: הבית הלבן)

הסערה סביב הצו הנשיאותי: משרד המשפטים האמריקני הגיש הלילה (מוצאי שבת) ערעור נגד צו הביניים הדרמטי שהוציא אמש שופט פדרלי בסיאטל, המשהה זמנית את הצו הנשיאותי של דונלד טראמפ, האוסר על כניסתם של אזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי לארה"ב.

"השופט פותח את ארצנו בפני טרוריסטים פוטנציאליים ואחרים שלא רוצים את הטוב ביותר עבורנו. אנשים רעים שמחים מאוד", צייץ הלילה טראמפ בטוויטר, ולאחר מכן הוסיף: "אנחנו ננצח, לטובת הביטחון של המדינה שלנו".

החלטת השופט, ג'יימס רובארט, התקבלה במהלך דיון על סעיפים בצו הנשיאותי לבקשת מדינות וושינגטון ומיניסוטה והיא תקפה לכל שטחי ארצות הברית. בעקבות ההחלטה, הודיעה אמש מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי תאפשר לאנשים בעלי אשרות כניסה בתוקף להיכנס לארצות הברית. "הסרנו את הביטול הזמני של האשרות. אנשים בעלי אשרות שלא בוטלו באופן פיזי רשאים כעת להיכנס למדינה, אם יש להם ויזה בתוקף", נאמר בהודעה.

משרד המשפטים האמריקני ציין בהודעתו כי החלטת השופט רובארט היא החלטה שמהווה "איום מיידי על הציבור ומערערת על השיפוט של הנשיא בכל הנוגע לביטחון לאומי".

הנשיא טראמפ כינה את הפסיקה הדרמטית "מגוחכת" ואף תקף אישית את רובארט, אותו כינה "שופט לכאורה". בציוץ שפרסם אמש בחשבון הטוויטר הפופולארי שלו שלו כתב טראמפ: "לאן המדינה שלנו תגיע כששופט מסוגל להקפיא צו של המחלקה לביטחון לאומי ולאפשר לכולם, אפילו לבעלי כוונות רעות, להיכנס לארצות הברית? החלטה נוראית!".

מאז הודיע טראמפ על הצו לפני כשבוע נערכו נגדו הפגנות רבות על ידי הקהילה המוסלמית בארה"ב שקיבלה תמיכה מדמוקרטים רבים שעדיין מאוכזבים קשות מבחירתו של טראמפ לנשיאות ומתקשים לקבל את המציאות כפי שהיא.

במקביל, אלפי מחזיקי אשרות כניסה מאיראן, עירק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן - שבע המדינות שסומנו בצו שהטיל טראמפ - נאבקו ביממה האחרונה בניסיון לתפוס טיסות בזק לארה"ב, מחשש שצו הביניים יבוטל והם לא יוכלו להגיע לארה"ב.

על אף החלטת השופט מסיאטל, דווח על מספר חברות תעופה שלא הרשו לאזרחים משבע המדינות שנכללות בצו הנשיאותי לעלות על טיסותיהן ככל הנראה מחשש שממשל טראמפ יעורר להן בעיות לאחר מכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר