מנרב תשלם לדיירים רבע מיליון שקל עקב ליקויי בנייה

בית משפט השלום בתל-אביב קבע בשבוע שעבר, כי אף שחברת הבנייה לקחה אחריות וניסתה לטפל בליקויים, היא לא הצליחה לתקן את כולם ותצטרך לשלם לדיירים גם על אי-הנוחות שהמצב הסב להם (משפט)

עו"ד אשר טולדנו | כיכר השבת |
החברה לקחה אחריות ועשתה ככל יכלתה לתקן. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

88 דיירים בבניין רב-קומות בכפר סבא התאחדו לפני 5 שנים והגישו תביעה לפיצויים עבור ליקויי בנייה ועגמת הנפש שגרמה להם הבנייה הלקויה של חברת הבנייה "מנרב פרויקטים". הדיירים טענו כי 560 אלף שקל דרושים להם לצורך מימון התיקונים וכי כל דייר זכאי ל-4,500 שקל כפיצוי על עגמת נפש.

חברת הבנייה לא הכחישה כי בבניין קיימים ליקויי בנייה, אך טענה שלא ניתנה לה הזדמנות נאותה לתקנם, ובכל מקרה, התובעים מפריזים בעלויות התיקונים.

על רקע המחלוקת בין הצדדים, מינתה השופטת כרמלה האפט מומחים, שמצאו בבניין ליקויי איטום, אריחים פגומים, בעיות בדלתות הלובי, וכן פגמים במעלית.

בינתיים, החלה חברת הבנייה לתקן את הליקויים אך כשסיימה את העבודות המשיכו הדיירים וטענו כי לא תיקנה הכל ועדיין נותרו בבניין ליקויי הנדסה וחשמל.

בתגובה, טענה הנתבעת כי אין לחייב אותה לשלם על ליקויים שלא נכללו בחוות דעת המומחים, וכי אין כל עילה לפסוק לדיירים פיצוי על עגמת נפש, שכן הליקויים – שרובם לא היה גלויים לעין – לא פגעו בשגרת חייהם, מה גם שהיא מעולם לא התנערה מאחריותה לתקנם.

להנמיך ציפיות

אולם פסק דינה של השופטת האפט אישר את קיומם של ליקויי הבנייה הנוספים אליהם הפנו הדיירים, ובהתאם נפסק להם פיצוי בסך 115,237 שקל.

בכל הנוגע לעוגמת הנפש, השופטת הבהירה כי זהו לא פיצוי שנועד להעניש את חברת הבנייה אלא לפצות את הדיירים על סבלם המוכח, שאין להקל בו ראש, תוך התייחסות לכך שבסופו של יום, נותרו בבניין ליקויים שלא ניתן להם מענה.

עם זאת, השופטת הסכימה כי החברה לקחה אחריות ועשתה ככל יכולתה כדי לתקן את הליקויים. "עוד יש לזכור כי אין המדובר במדע מדויק וכי מטבע הדברים יתכן שאין לצפות כי בניית בניין חדש לא תגלם בתוכה ליקויים שידרשו תיקון", כתבה.

בסופו של דבר השופטת פסקה לתובעים פיצוי בסך כלל של 132 אלף שקל על עגמת נפש (1,500 שקל לכל אחד).

בסך הכל, חויבה חברת הבנייה לשלם לדיירים 247,232 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 45,000 שקל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

עורכי דין מקרקעין • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עו"ד אשר טולדנו עוסק ב- דיני מקרקעין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר