חייה ניצלו

עט באורך 7 ס"מ נמצא בתוך לוע של פעוטה

בניתוח מורכב שנערך לאחרונה בבית החולים מאיר, הוצאה פיסת העט החבויה וחיי הפעוטה ניצלו. ד"ר פיראס קאסם, המנתח, פונה להורים בבקשה לנהוג משנה זהירות במגע ילדיהם עם חפצים כאלו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ניצלו חייה של פעוטה בת 3.5 שחדר ללוע שלה עט באורך 7 ס"מ, בזכות ניתוח מורכב שעברה במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.

הוריה של הפעוטה מאזור השרון הגיעו עמה בשבוע האחרון לבית החולים, וסיפרו כי בתם רצה עם עט בפה, נפלה ונדקרה בלוע ובחך. הפעוטה סבלה מדימום מקומי שנפסק אחרי זמן קצר. ההורים הבחינו בעט השבור, אבל לא חשדו שנותר חלק ממנו חבוי בגרונה.

לאחר כיומיים חום גופה של הילדה עלה, היא התקשתה בבליעה ובהנעת הצוואר והיתה אפטית, והוריה הבהילו אותה לבית החולים. בבדיקה שנערה לה שם בעזרת סיב אופטי שהוחדר לגרונה, אבחנו רופאי אף-אוזן-גרון ב'מאיר' שבמקום יש בצקת.

בבדיקת הדמיה שנערכה לפעוטה עלה חשד שבגרון שלה תקוע גוף זר לצד זיהום משמעותי שהגיע עד לאזור הצוואר. בשל החשש לחסימת דרכי הנשימה שלה ומיקום הגוף הזר, סמוך לכלי דם מרכזיים באזור הצוואר והראש, הוחלט לנתח אותה.

המנתח וצוותו הופתעו במהלך הניתוח כשגילו חלק גדול מעט כתיבה באורך כ־7 ס"מ שנתקע בלוע של הפעוטה. לאחר הניתוח היא אושפזה לכמה ימים להמשך טיפול אנטיביוטי והשגחה במחלקת כירורגיית ילדים.

ד"ר פיראס קאסם, מנהל מרפאת חך ושפה שסועה ומנהל שירות ניתוחי אף וסינוסים, שניתח את הילדה, הסביר ל'ישראל היום' כי "בצקת זו עלולה היתה בתוך כמה שעות לחסום את הגרון ואת דרכי הנשימה שלה".

קאסם פונה להורים, בבקשה: "תיזהרו, תמנעו מילדיהם לפתח הרגלים של הכנסת עטים, עפרונות או סרגלים לחלל הפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר