"מהלך דרמטי והיסטורי"

ועדת השרים אישרה: בתי דין יוכלו לדון גם בדיני ממונות

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ גפני הקובעת כי בתי הדין הרבניים יוכלו לדון בדיני ממונות - בהסכמת שני הצדדים. ח"כ גפני ל'כיכר השבת': "זו מלחמה עקרונית" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הקובעת כי בתי הדין הרבניים בישראל יוכלו לדון בדיני ממונות במידה ושני הצדדים מסכימים לכך.

כיום בתי הדין הרבניים יכולים, על פי חוק, לדון רק בדיני אישות. גיטין וכדומה. לאחר שנים של ניסיון לאפשר לבתי הדין לדון גם בדיני ממונות, ועדת השרים לענייני חקיקה אשר הבוקר את הצעת החוק של יו"ר 'דגל התורה' משה גפני, כי במידה ושני הצדדים מסכימים - הרי שבתי הדין יוכלו לדו גם בדיני ממונות.

גורמים בתי הדין מכנים את הצעת החוק של גפני כ"מהלך דרמטי והיסטורי" וכעת מביעים תקווה שהצעת החוק תעבור בשלוש קריאות במליאת הכנסת.

ח"כ משה גפני פעל בשבועות האחרונים להשיג הסכמות להצעת החוק. הוא נפגש גם שרת המשפטים איילת שקד וגם עם בכירי האוצר, שבתחילה התעקשו שלא לאשר, אך לאחר השיחות, הצדדים הסכימו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר ח"כ גפני כי "בשעתו החליט בג"ץ שבתי הדין הרבניים יכולים לדון רק בנושאי אישות ולא יכולים לעסוק בנושאים של דיני ממונות. ניסינו הרבה זמן להעביר חוק, שנים רבות. עוד זבולון אורלב ויצחק לוי, ודוד אזולאי, כולם. ולא הצלחנו".

לדברי גפני: "המשמעות של העניין שזה מלחמה עקרונית - האם בתי הדין הרבניים יכולים לעסוק גם בעניין הזה. בית המשפט פסק שלא, וחברי הכנסת החילונים לא נתנו להעביר את זה, והיום זה עבר בוועדת שרים לענייני חקיקה".

"אני מאוד שמח", מציין גפני ומוסיף כי "השר דוד אזולאי שיתף פעולה בנושא הזה".

יצוין כי בשנתיים האחרונות, הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף וחזר ותקף את העובדה שבתי הדין שבנשיאותו לא יכולים לדון בדיני ממונות, וביקש לקדם הצעת חוק מסוג זה.

בתחילת השנה שעברה, עת נבחרו דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים, פנה נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן לשר הדתות דוד אזולאי וביקש ממנו: "השיבה שופטינו כבראשונה', תעשה כל מה שאתה יכול בשביל שבתי הדין יוכלו לחזור ולדון בדיני ממונות כבעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר