התבטאות מפתיעה

טראמפ על החבר פוטין: "יש הרבה רוצחים"

נשיא ארה"ב מתייחס לראשונה לעמיתו ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, ומדבריו נראה כי ההאשמה כי פוטין רוצח לא מרגשת אותו במיוחד. "המדינה שלנו כן תמימה?", תהה (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ בראיון (צילומסך: מתוך יוטיוב)

מראיון שישודר הלילה עם נשיא ארצות הברית ברשת 'פוקס' משתמע כי טראמפ לא מכחיש את טענותיהם של מתנגדי פוטין, אך אלו אינן מפריעות לו. "יש הרבה רוצחים. למה, המדינה שלנו כל כך תמימה?", אמר הנשיא האמריקני בהתייחס לדברי המראיין כי "פוטין רוצח".

באחד הפרומואים שפורסמו מהראיון, נראה המראיין ביל אוריילי מעלה את ענין קשריו הטובים של טראמפ עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין. טראמפ נשאל אם הוא מכבד את נשיא רוסיה ועונה בחיוב: "אני מכבד אותו כפי שאני מכבד הרבה אנשים. זה לא אומר שאני אסתדר איתו. הוא מנהיג של מדינה. אני חושב שעדיף להסתדר איתו מאשר לא. אם הם יעזרו לנו במאבק בדאע"ש זה דבר טוב".

בתוך כך, טראמפ קיים שיחה עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, אויבו של פוטין, ובהודעת הבית הלבן על שיחה זו נאמר כי "השניים שוחחו על הקונפליקט המתמשך מול רוסיה, והנשיא אמר למקבילו 'נעבוד עם אוקראינה, רוסיה, ועם כל הצדדים להשגת שקט בגבול'. שני הנשיאים גם דנו בשיחתם באפשרות להיפגש בעתיד הקרוב".

כידוע, מאז פלשה רוסיה לחצי האי קרים וסיפחה אותו בשנת 2014, שוררת מתיחות אדירה בין שתי המדינות. רק בשבוע שעבר נרשמה הסלמה במזרח אוקראינה, וכ-35 בני אדם נהרגו במתקפות שונות.

באופן די מפתיע, שגרירת ארצות הברית החדשה באו"ם, ניקי היילי, האשימה את ממשל פוטין בהסלמה בלחימה במזרח אוקראינה, והזהירה כי הסנקציות שהטילה וושינגטון על מוסקבה בשל סיועה לבדלנים הפרו-רוסים לא יוסרו עד שהיא תשיב את חצי האי קרים לידי אוקראינה. "אנחנו רוצים לשפר את היחסים עם רוסיה, אך המצב העגום במזרח אוקראינה דורש גינוי ברור ותקיף לפעולותיה של רוסיה. מזרח אוקראינה הוא לא החלק היחיד במדינה שממשיך לסבול מרוסיה. הסנקציות הקשורות לא יוסרו עד שחצי האי יחזור לאוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר