"נשמות גבוהות"

ח"כ יעקב מרגי ב'אהל שרה': "לא אשלים עם האפליה בחינוך המיוחד למגזר החרדי"

בביקור בבית הספר לחינוך המיוחד 'בית חנוך' של 'אהל שרה' התבטא חבר הכנסת מרגי על האפליה בתקצוב. במהלך הביקור השתתף הח"כ גם במבחן פומבי במשניות ברכות ונחשף לפרויקט ראשוני ייחודי של 'חונכות' שפותח על ידי סגל בית הספר (חרדים)

ח"כ מרגי בבי"ס 'אהל שרה': דיי לאפליה בתקצוב (צילום: יחצ)

ח"כ מרגי ערך ביקור בבית ספר חינוך מיוחד "בית חנוך" של 'אהל שרה' בבני בברק, והתקבל על ידי הנהלת בית ספר בראשות הרב אברהם גינזבורג והגב' מלכה וינברג, מנהלת מערך החינוך הגב' קרין טרבלסי, מנהלת ביה"ס נחמה אשלג מנהל ביה"ס 'בית ישי' הרב רמי סוכובלנסקי ואנשי הסגל.

מרגי הוסיף כי לא ישלים עם האפליה הקיימת בתקצוב החינוך המיוחד באגף המוכש"ר במשרד החינוך:

"הדעת אינה סובלת השלמה עם אפליה בתקצוב מערכות החינוך החרדי בכלל ובוודאי שלא בחינוך המיוחד. אעשה הכל כדי למחוק את האפליה הזו במסגרת ועדת החינוך של הכנסת".

בנוסף, חבר הכנסת השתתף ב'מבחן פומבי על פרק ו' במשניות ברכות' ונחשף לפרויקט ראשוני ייחודי של 'חונכות' לילד המיוחד שפותח על ידי סגל בית הספר.

בישיבת עבודה שהתקיימה בבית המע"ש של 'אהל שרה' 'באר בת שבע' ע"ש הרבנית קנייבסקי ע"ה, הציגה הנהלת 'אהל שרה' ובהם רכזת התקציבים הגב' חני פויכטונגר את מוסדות הארגון שנוסד לפני ארבע עשורים על ידי הרבנית רבקה גינזבורג ע"ה.

המוסד כיום נותן מענה לכ- 550 אנשים, צעירים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מגיל 6 ועד שיבה בתחומי החינוך התעסוקה והדיור: 5 בתי ספר. 3 מרכזי יום לתעסוקה ובהם מרכז עבודה שיקומי לנשים ומערך דיור מוגן בקהילה לכ- 100 דיירים ב- 18דירות הפזורות בשכונות העיר. כ 60% הם תושבי ב"ב, ויתרתם מיישובי הסביבה.

אפליה בתקצוב: "הפער עצום"

ראשי 'אהל שרה' קבלו בפני מרגי על מסכת האפליה של ילדי החינוך המיוחד במוסודת המוכרים שאינם רשמיים, לעומת החינוך הממלכתי.

לדבריהם, האפלייה הינה בתחומים שונים: הסיוע הפרה-רפואי ושעות הדרכה המוענקות על ידי מרכז התמיכה היישובי.

"בעוד בחינוך הממלכתי וממ"ד מקבלים הילדים השתתפות של 100% הרי שלנו נותנים כיום 84% בלבד. ההשתתפות אמנם שופרה מימי פירון, אז קיבלנו רק 70%, אבל הפער עדיין עצום".

"גם בשעות הדרכות המוענקות על ידי מרכז התמיכה היישובי אנחנו מופלים. ושעות אלה הינן קריטיות לאיכות ההוראה כדי שנוכל למקסם את השרות. מה גם שמצד אחד מקפידים על קוצו של יוד בכמות התלמידים בכיתה ומאידך לא מאפשרים לנו שעות שהיו יכולות לסייע לילדים מאוד".

"כך גם בנושא הדרישה לחידוש רשיונות מידי שנה, הדורשת זמן ומאמץ בלתי סביר ובשעות תגבור לתלמידים במצבים מורכבים המוגדרים כ'התנהגות מאתגרת''.

בתום הביקור שערך בבית הספר לילדי החינוך המיוחד 'בית חנוך' של 'אהל שרה' בבני ברק, התבטא יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי על חשיבות החינוך המיוחד:

'"הרב רבי ראובן יוסף גרשונוביץ זצ"ל אמר לי לא אחת כי הילדים המיוחדים אינם חלילה 'חריגים'. הם נשמות גבוהות ואין אנו בני אנוש יודעים איזו נשמה גבוהה כלואה בגוף הקטן הזה וכזו הייתה התייחסותם של כל גדולי הדורות".

"התרגשתי מאוד לראות את עבודת הקודש שאתם עושים כאן, לו יהי חלקי עמכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר