בעקבות הרצח המזעזע במגדל

"בימינו, בחזרה בתשובה - המוח והלב נשארים מעוותים"

הגאון הרב בן ציון מוצפי מתייחס לרצח המזעזע במגדל ואומר כי הרוצח הוא "פושע פי מיליון", מתייחס לתופעת החזרה בתשובה בימינו - "עיקרה בחיצוניות" ומאשים את עוונות הדור ברצח (יהדות, בארץ)

הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: באדיבות המצלם)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, התייחס בסוף השבוע לרוצח האכזרי נדב סלע שרצח בשבת שעברה במושבה מגדל את רעייתו, שני בניו וילד נוסף - נחמן עתיה ז"ל, ואמר כי "אנחנו לא נקיים מהדם שנשפך" ומתח ביקורת על תופעת ה'חזרה בתשובה' בימינו.

בדבריו, התייחס הגאון הרב מוצפי לדיווחים לאחר הרצח שדיברו על כך שהרוצח הינו "בעל תשובה", ואמר: "לצערינו בימינו חזרה בתשובה עיקרה בחיצוניות ולא בפנימיות, מגדלים זקן ופיאות, מתלבשים לבוש חרדי, אך המוח והלב נשארים מעוותים ועם מידות רעות וחוצפה נוראה".

הרב תקף בחריפות את נדב סלע ואמר כי "האיש הזה ראוי לכל גנאי כי פושע פי מיליון הוא מכל רוצח רגיל, ביום השבת רצח, את אשתו כנשמתו רצח, את ילדיו שהם זרעו רצח, תינוקות יונקי שדים רצח, ועל הכל חילול השם נורא גרם, ולכל עם ישראל גרם צער נורא".

"ועדיין אנחנו לא נקיים מהדם שנשפך", הוסיף הרב מוצפי, "כי עצם הדבר שהוא 'הצליח' בביצוע זממו מורה שלא היו בידיו מספיק זכויות למנוע הדבר. ובמסכת כלה מובא כי כאשר יש עוונות בדור, לוקח הקדוש ברוך הוא ומכפר על הדור, אין צדיקים בדור - לוקח הקדוש ברוך הוא תינוקות, ודי בזה למבינים".

בסיום דבריו אמר: "והשם יתברך יגדור פרצותינו וישלח לנו משיחינו בעגלא ובזמן קריב ונאמר אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר