השופינג של דאעש: פלזמות, מסעדות ומוניות

קבלות שהשאירו מחבלי דאע"ש בעיר מוסול, מספקות הצצה מעניינת למסע הרכישות של פעילי הארגון, שעשו שימוש במוניות, ביצעו רכישות של מסכים ובילו במסעדות (חדשות)

אבו באקר אל-חכים. ארכיון (צילום: מתוך ynet)

פעילי ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) שנמלטו בימים האחרונים ממזרח העיר מוסול שבעירק, הותירו אחריהם שלל מרתק של מסמכים שמגלה על אופן פעילות הארגון, ומספק הצצה מעניינת לחייהם של מחבלי דאעש.

הצבא העירקאי שעם התקרבותו למזרח העיר הניס את דאעש מהאזור, חשף את הפנקסים שאיתרו חייליו בבסיסי ארגון הטרור. מהפנקסים נחשף כי אנשי הארגון יכלו לנוע בקלות בכל רחבי עיראק. הקבלות שנמצאו מתחילת שנת 2016 מעידות על נסיעות במוניות של פעילים הלוך ושוב, מהעיירות שבשליטת דאעש בגבול עיראק-סוריה ואליהן.

תקיפה על מעוזי דאעש (צילום: חיל האוויר הירדני)

בנוסף, נמצאו קבלות על רכישות דלקים לכלי רכב של הארגון, שנעו בין עיראק לסוריה. נסיעות ששמשו ככל הנראה את הארגון, לישיבות צוות ולאיסוף ציוד ללוחמים בעיראק. כמו כן נמצאו חשבוניות והוכחות לרכישת גז בישול בסוריה, הרישום מלמד כי מחלקת ניהול החשבונות בדאעש מנהלת רישום מוסדר ומדויק של כל ההוצאות.

פעיל דאעש (צילום: מתוך פייסבוק)

בין הניירת שהשאירו אנשי הארגון נמצאו מסמכים ופתקים המלמדים על שימוש באינטרנט ורכישתם של כרטיסים חודשיים לשימוש ברשת האינטרנט, עליהם נמצאו גם סיסמאות ושמות משתמשים לאתרים שונים ששמשו את הארגון. יצוין, כי השימוש באינטרנט ובטלפונים סלולאריים אסור באזורים במוסול הנמצאים תחת שליטת דאעש בשל הרצון של הארגון למנוע מהאזרחים להפוך למרגלים של ממשלת עיראק.

בכיר דאעש אבו באקר אל-חכים. ארכיון (צילום: מתוך ynet)

כמובן שניתן למצוא בין הקבלות עדות לפינוקים שרכשו המחבלים דוגמת ארוחות במסעדות, שתייה מתוקה ואף מסך פלזמה לבסיס הארגון.

לוחם דאע"ש. ארכיון (צילומסך: מתוך אל ג'זירה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר