קרב חדש בירושלים

אריה קינג מאיים על ברקת: אתפטר בגלל "מופעי זימה"

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג, שיגר מכתב לראש העיר ברקת בו הוא מאיים לפרוש מתפקידו - בהוראת רבנים בכירים בציונות הדתית, בעקבות "מופעי זימה", כלשונו, שצפויים בעיר הקודש (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריה קינג (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מופעי שחץ המתוכננים בתמיכת עיריית ירושלים גורמים לסערה פוליטית בעיר וגוררים אחריהם איומי פרישה של חבר המועצה אריה קינג, מי שניסה להוביל מאבק נרחב נגד חילולי השבת בעיר.

במייל פנימי ששיגר חבר מועצת העיר אריה קינג לחבריו הוא הציג בפניהם מכתב ששיגר לראש העיר ניר ברקת בו הוא קובל על כך שבתמיכת ראש העיר צפויים להתקיים בקרוב מופעי שחץ בניגוד גמור לרוח היהדות וההלכה.

"אני פונה אליך, כיוון שאתה עומד בראשה של עיריית ירושלים, עירייה שרוב תושביה מבקשים לשמור על דמותה של העיר, כעיר בעלת מאפיינים ייחודיים לה, בהשוואה לערים אחרות בארצנו ובעולם, ייחודה נובע מקדושתה", כתב קינג לברקת.

"בטוחני", מוסיף קינג, "שאתה כלל לא שמת לב ושאף אחד, כולל לא מנהלי האגף הנ"ל, לא הציגו בפניך את המפרט של ההפקות שנכללות בפסטיבל המדובר, אשר על כן, אני מבקש להביא לידיעתך את המעט שידוע לי, והמעט הזה יש בו די, על מנת שרבנים בכירים מהציונות הדתית, הורו לי לפני שעות אחדות, לפרוש מקואליציית העירייה, במידה שהתכנים והמסרים שיפורטו להלן, יוצגו ויופקו כפי שמתוכנן למיטב ידיעתי לשבוע הבא במסגרת הפסטיבל העירוני.

"הם הורו לי למעשה, לפעול לפרישתם של מירב חברי מועצת העיר הדתיים והחרדיים, כי הפעם מישהו עבר את הגבול והם אסרו עלי, להיות שותף ולתת יד (גם "שב ואל תעשה" ,מקרה זה, סוג של הסכמה ושתוף פעולה) לניהולה של עירייה שפוגעת בקדושת העיר, ברגשות התושבים ובדמותה של עיר ה'".

לדברי קינג: "בכוונת האגף לתרבות ואומנויות של עיריית ירושלים ובמימון עירוני מלא, להציג מיצג שאין לו מקום בחברה בעלת מוסר מינימאלי ובוודאי לא ברחובה של עיר הקודש - ירושלים".

קינג מציין כי קיומו של מופע זה, שממומן על ידי עיריית ירושלים ומופק על ידי עיריית ירושלים, הוא בבחינת הפרת הסטטוס-קוו בכל האמור לשמירת קדושת העיר. "הפרה חמורה זו, במידה והיא תתקיים בתאריך המיועד לה, ב-13 לחודש פברואר, יום שני הבא, תביאני לכך שאאלץ להודיעך על התפטרותי מהקואליציה שאתה עומד בראשה.

"אבקש לקבל מענה כתוב בעניין זה, עד ליום רביעי השבוע (8.2.2017) , אני דורש להסיר את מופעי הזימה שיפורטו להלן, ככל שהם לא יוסרו מהתכנייה של פסטיבל שאון חורף, בכוונתי לפנות לגדולי הדור ולקבל מהם הוראה מפורשת לשאר חברי הקואליציה הנמנים על המפלגות הדתיות והחרדיות להצטרף לפרישתי".

קינג מפרט ומבהיר במכתבו את המופעים שעשויים להתקיים בעיר, ומציין כי "על מנת שתלמד, עד כמה הרחיקו לכת הפעם, עובדי העירייה ובראשם מנהל אגף התרבות והאומנויות, כאשר אישרו את ההפקה הנדונה, להלן מספר התייחסויות להפקה (תת-) תרבותית זו", ומביא כתבות מהעיתונות החילונית המסקרת את מופע השחץ.

"אני חייב לשאול אותך, ראש העיר", כותב קינג, "האם אלו התכנים שאותם אנו רוצים להעביר למבקרים ולתיירים בעיר? האם זו דמותה של העיר שצריכה להשתקף מעל דפי העיתונים ואתרי האינטרנט כחלק מפרסומי הפסטיבל העירוני המדובר? האם אין טיפה של כבוד עצמי? מוסריות? כיבוד הבריות? במגילת איכה מתוארת ירושלים באופן שפסטיבל "שאון חורף" נראה כמשתדל ליישם את לשון המגילה: 'חטא חטאה ירושלם על כן לנידה היתה כל מכבדיה הזילוה כי ראו ערותה גם היא נאנחה ותשב אחור'".

"ראש העיר, האם זו ירושלים שאתה רוצה להנחיל לילדינו? האם זו ירושלים שמושכת את עולי הרגל (בני כל הדתות)? האם זו ירושלים שביקשו ממך בוחריך בבחירות לראשות העיר ירושלים?", תוהה קינג במכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר