ראף חסידי

תצוגת האופנה של מעצב העל ראף סימונס: 'קאפטען חסידי'

מעצב העל ראף סימונס הציג בקולקציית הסתיו - חורף 2017 שלו ליין מעילים שנראים יותר כמו 'קאפטען' חסידי הלקוח הישר מקולב בחנות להלבשה חסידית (סטייל ואופנה)

לא, אלו לא הדוגמנים של 'דסקל' (צילום: Raf Simons)

הביטוי 'אור לגויים' מקבל בשנים האחרונות פרשנות נוספת ומרתקת בתחום חדש ומפתיע. עולם האופנה חושף יותר ויותר קולקציות חדשות שמקבלות השראה ברורה וישירה ממוטיבים יהודיים מוכרים, ופריטי מסורת מיתולוגיים מוצאים את עצמם הופכים למוצרי אופנה חדשניים ופרובוקטיביים.

כך למשל הציגה רשת האופנה H&M צעיף-טלית שהפך לסנסציית רשת ואף הוסר מן המדף, ובתצוגת ההוט קוטור של מותג העל Zegna בשנה שעברה מצאנו מגוון מעילים יוקרתיים שנראים יותר כמו בעקיטשע'ס ומעילים חסידיים מעוטרים.

גם בשבוע שבעבר, במסגרת השקת קולקציית הסתיו של מעצב העל ראף סימונס, הוצגו מעילי גברים הנראים כלקוחים הישר מהקולבים של 'דסקל', ודוגמנים שחורים ולבנים הסתובבו עטורים במעיל המזוהה עם ה'שחור לבן' החסידי - ה'קאפטען' המבריק המיתולוגי.

אוקיי, אם להיות מדויקים לא נכחיש שהמעצב הותיר את חותמו עם טוויסטים קטנים ולא משמעותיים כמו תוספת שרוול אדום מצמר על השרוולים המבריקים, שרשראות ואקססוריז שונים או שילוב של מוטיב ה'גערטל' הלקוח מה'בעקיטשעס' הפרחוניים עם הקאפטן המבריק.

אך ההשראה הברורה והתוצאה הייחודית הפכו את הקולקציה לדיבור החם בעולם האופנה ולסערת שיתופים ותגובות ברשת, בעיקר מצד גולשים יהודים שזיהו בקלות את ההקשר המתבקש לאופנה החסידית.

בחירתו המפתיעה של ראף סימונס - מעצב העל הבלגי המחזיק ברזומה מפואר שכולל בין היתר ניהול קריאייטיבי במותג העל 'דיור', ומי שעומד כיום בראש בית האפנה 'קלוין קליין' - במוטיבים החסידיים הללו, כהשראה לקולקציית הסתיו החדשה שלו, גררה תגובות רבות מצד מעצבי על בעולם האופנה שלא כל כך הבינו את העוקץ האופנתי שעומד מאחוריה.

השחקן ניל פטריק האריס אמר: "אני לא חושב שמישהו באמת ילבש את זה, אבל מאד מענין לראות ליין חדש של עיצוב שלא הורגלנו אליו". מעצבים אחרים התייחסו לעובדה שסימונס מגיע במקור מעולם האדריכלות וראו בליין החדש שלו ביטוי לצד האומנותי שבו יותר מאשר האופנתי.

צפו והחליטו: שטיבל או אופנת עילית?

קאפטען עם טוויסט (צילום: Raf Simons)
תכלס, חסיד מודרני (צילום: Raf Simons)
שחור זה הכתום החדש (צילום: Raf Simons)
שילוב של אלמנטים. לא למדו אותך שגארטעל הולך עם בקיטשע? (צילום: Raf Simons)
שחור זה השחור החדש (צילום: Raf Simons)
(צילום: Raf Simons)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר