הצעה ישראלית

הקלות כלכליות לעזה תמורת פיתרון לשבויים שבידי החמאס

במסרים שהעבירה ישראל דרך גורמים בינלאומיים לשלטון חמאס בעזה הועברו תוכניות מפורטות להקלות שכוללות אלפי מקומות עבודה לעזתים, אם ימצא פיתרון לסוגיית השבויים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילד עזתי ליד חבילות מזון מסוכנויות הסיוע (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

גורמים בינלאומיים עודכנו לאחרונה על ידי ממשלת ישראל בדבר כוונותיה להוציא לפועל שורת צעדים, לשם שיפור המצב הכלכלי ברצועת עזה. בכירי החמאס כמובן שמחו לשמוע על כך מהגורמים הבינלאומיים שהעבירו להם מסרים לגבי כוונות אלו.

עם זאת, קידומם המעשי של הפרויקטים השונים לשיפור המצב בעזה ייבחן רק לאחר שיוסכם על פתרון בנושא השבת האזרחים הישראלים וגופות חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה, כך מבהיר גורם ביטחוני ישראלי ל'וואלה! NEWS'.

לדבריו, כל עוד חמאס מחזיק באברה מנגיסטו ובהישאם א-סייד, הישראלים הלוקים בנפשם שחצו את הגבול לתוך עזה, וכל עוד הוא מחזיק בגופות החיילים אורון שאול והדר גולדין הי"ד שנפלו במבצע צוק איתן, שום צעד לא ייעשה לכיוון טובת תושבי עזה.

הצעדים המדוברים שבהם ישראל שוקלת לנקוט, הם הקמת אזור תעשייה שכל עובדיו יהיו פלסטינים מהרצועה, בשטח הפלסטיני בצמוד לגדר הגבול בין עזה לישראל, בתוך מתחם שיהיה מנוטר כולו מבחינה ביטחונית על ידי ישראל; הכנסה של פועלים עזתים לעבודה בישראל דרך מעבר ארז; סיוע בהקמת אזור סחר חופשי בצפון חצי האי סיני, בשטח מצרים. הפרויקטים הללו אמורים לספק אלפי מקומות עבודה לאזרחים העזתים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הוא הגורם שמרכז את הפרויקטים השונים הללו, ומקיים קשר שוטף עם כמה ארגונים בינלאומיים, כמו סוכנויות האו"ם, ונציגים של מדינות ערביות ומוסלמיות שמעוניינות לסייע בשיקום הרצועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר