האפליקציה הסינית שמוצאת ילדים נעדרים

אפליקציית "איחוד" מבית ענקית המכירות "עלי-באבא" מאפשרת לרשויות בסין לאחד מידע ולאתר במהירות רבה יותר ילדים שנחטפו ממשפחתם במטרה לסחור בהם (אפליקציות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במדינה של 8 מיליון תושבים זה נראה מוזר ואפילו הזוי שילדים יכולים להיעלם אך בסין בעלת היותר ממיליארד בני אדם יש תופעה של ממש של סחר בילדים חטופים. עכשיו הושקה בסין אפליקציה חדשה שמסייעת להחזרת הילדים להוריהם.

על פי הדיווח ב-ynet מדובר באפליקציה סלולרית שנכנסה לשימוש לפני קצת יותר מחצי שנה, וכבר מניבה תוצאות מדהימות: מאז השקתה בחודש מאי 2016, אותרו 611 ילדים סינים נעדרים, והוחזרו אל משפחותיהם.

האפליקציה, ששמה "Tuanyuan", שפירושה "איחוד" בסינית, פותחה על ידי קבוצת "עליבאבא" המוכרת בשל היותה חברת סחר דיגיטלי מצליחה במיוחד. האפליקציה בעצם מאפשרת לכוחות משטרה ולמוסדות שלטון לשתף ביניהם פרטי מידע הנוגעים לדיווחים על נעדרים, מה שמוכיח את עצמו כחוסך זמן ומשאבים, ומסייע בסופו של דבר לאיתור הילדים ולהחזרתם להוריהם הדואגים.

פונקציה נוספת שמתאפשרת באמצעות האפליקציה, היא זו שבה אזרחים שנמצאים בקרבת מקום שבו דווח על ילד נעדר, מקבלים הודעות "פוש" - התראות לטלפון החכם, הכוללות תמונות ותיאור של הנעדר. אם הילד עדיין מוגדר כנעדר, מתחילים להרחיב את רדיוס המיקום ושולחים את המידע גם לאזרחים שנמצאים במיקומים רחוקים יותר ויותר.

עדכונים אחרונים באפליקציה מרחיבים את הפעילות שלה באמצעות שיתוף עם אפליקציות פופולריות אחרות בסין לטלפונים ניידים - בהן מנוע החיפוש Baidu ותוכנת המסרים המיידיים QQ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר