מצוקת הדיור בירושלים

"אם לציבור החרדי לא יהיו דירות - אז לא יהיה לאף אחד"

חברי מועצת עיריית ירושלים החרדים נועדו עם ראשי הסיעות והח"כים על מצוקת הדיור והמצב בשוק מחנה יהודה, ספגו ביקורת על כך שלא עשו את עבודתם ומאידך קיבלו גיבוי להתחיל לפעול (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פגישת הנציגים החרדים (צילום: באדיבות המצלם)

בשעה זו (שני) מתקיימת בחדר סיעת יהדות התורה בכנסת פגישתם של ראשי הסיעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה יחד עם נציגי מועצת העיר ירושלים, לדיון חירום בנושא מצוקת הדיור והמחסור בבנייה עבור הציבור החרדי בעיר.

בישיבה משתתפים יו''ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש וחברי הכנסת אורי מקלב, מנחם לייזר מוזס, יעקב אשר ומיכאל מלכיאלי יחד עם חברי מועצת העיר.

מי שנעדר מהישיבה הוא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

במהלך הישיבה עלתה הטענה לפיה קיימת הדרת חרדים מובנית בתיכנון המגורים בירושלים זאת מכיוון שבמרבית הפרוייקטים נקבע מראש כי הבניינים יהיו מרובי קומות וללא מרפסות מה שגורם למניעה עבור אדם חרדי להתגורר בהם זאת משום שמקפיד על שמירת שבת ומצוות סוכה.

חברי המועצה הציגו מנגד את השטחים שיכולים להיות מיועדים לציבור החרדי כמו רכס לבן סמוך לשכונת עין כרם ומצפה נפתוח סמוך לשכונת רמות. "יש מספיק מקומות שניתן לבנות בהם עבור הציבור החרדי ועלינו לדרוש זאת", אמרו הנציגים.

בנוסף עלה לדיון נושא מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה, סוגייה שהפכה לנפיצה במאבקים על צביון העיר וגורמת למתח ביחסי דתיים חילונים בירושלים.

בהקשר למאבק הדיור, נזף השר דרעי בחברי המועצה ואמר: "אל תהיו קטנים בעיניכם, אתם לא לוביסטים בעירייה, אתם אמורים לעשות את העבודה ואנחנו ניתן לכם את הגיבוי".

נציג דגל התורה ח"כ יעקב אשר ציין כי הוא מסכים עם דברי דרעי והוסיף: "טוב שבאתם כשמעתה ואילך תדעו שיש לכם גיבוי מוחלט ותצעדו בנושא החשוב הזה יחד. לא יכול להיות שאנחנו נמודר על ידי מה שנקרא תכנון בעירייה".

"אם לנו, לציבור החרדי לא יהיו דירות - אז לא יהיה לאף אחד", זעם אשר.

השר יעקב ליצמן האשים את חברי המועצה כי לא פעלו יחד מול ראש העיר, הן בעניין המאבק על הדיור והן על צביון השוק. "אתם כולכם לא ישבתם אצל ראש העירייה ודרשתם את זה, אתם צריכים קודם לעשות את זה ולא עשיתם מה שמוטל, כך גם לא עשיתם מול הנושא של מחנה יהודה שנהפך למקום אחר לגמרי, אתם קודם צריכים לדרוש כולכם יחד מראש העיר ורק אחר כך לבוא אלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר