המלחמה בטרור

מאות חבילות עם חלקי נשק הוחרמו בדואר

המשטרה החרימה כ-500 חבילות עם חלקים שיכולים לשמש לבניית נשק, כוונות של רובים וחלקים אחרים שמיועדים לבניית M16. כמו כן הוחרמו חבילות בעייתיות שיועדו לעזה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהציוד (צילום: דוברות המשטרה)

המלחמה בטרור: כ-500 חלקי נשק וכוונות שיובאו לארץ בחבילות דואר נתפסו במבצע מיוחד בהשתתפות חטיבת האבטחה של אגף המבצעים במשטרה, לאחר שבבידוק ראשוני שנערך להם עלה חשד כי הם מיועדים לשמש לפעילות טרור ביהודה ושומרון.

בנוסף, על פי הדיווח ב-ynet אותרו מאות אמצעים המוגדרים על ידי המשטרה "דו שימושיים" - כגון טלסקופים, משקפות, רחפנים, מצביעי לייזר, גלאי מתכות ועוד - שיכולים לשמש למטרות אזרחיות, אולם יש חשש שעלולים לשמש גם לפעילות חבלנית, ולכן הוחלט להחרימם.

גורם במשטרה ציין כי חלק מהאמצעים הוזמנו באמצעות אתר eBay, וניתן להרכיב באמצעותם כמה כלי נשק מאולתרים הדומים ל-M16. האמצעים אותרו בכ-200 חבילות שהיו מיועדות לכתובות של בתים פלסטינים ביהודה ושומרון, והממצאים הועברו לטיפול השב"כ.

כמות גדולה של אמצעים נשלחה לכתובת ספציפית בשומרון, ששימשה, על פי החשד, פלסטינים שהתכוונו לסחור באמצעים אלו ולהפיץ אותם באזור יהודה ושומרון.

במשטרה ציינו כי חבילות הדואר המגיעות לתחומי ישראל נבדקות, וחלקן עוברות במכונת שיקוף על פי הערכת רמת הסיכון ויעד החבילה, על פי הנחיות חטיבת האבטחה של אגף המבצעים במשטרה. חבילות שלגביהן עולה חשד מועברות לבדיקת חבלני משטרה.

כך קרה במקרה זה, ו-200 החבילות רוכזו ואוחסנו בבית דואר באחד מהסניפים בירושלים, לאחר שהוסר החשש שהן מכילות מטענים. לאחר כחודש הן נבדקו באופן מרוכז בשיתוף עם גורמים בדואר, המנהל האזרחי, שב"כ והמכס.

"אפשר להרכיב עם האמצעים הללו כמה כלי נשק, מדובר במאות פריטים", סיכם גורם במשטרה.

בתוך כך, הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון והשב"כ עצרו במעבר ארז מאות חבילות דואר עם מוצרים אסורים בדרכם לעזה בשבועות האחרונים. בין המוצרים שנתפסו היו רחפנים, מנועים זעירים, מצלמות נסתרות, מצלמות זעירות, מצביעי לייזר, כוונות לייזר לנשקים ומוצרים אסורים נוספים שנרכשו באינטרנט.

מדובר במאות רבות של חבילות, שבחלקן הגדול הוזמנו מאתרים באינטרנט, וכוללות מוצרים ורכיבים אלקטרוניים ללקוחות תמימים כביכול, שמאחוריהם עומדים, על פי החשד, גורמי טרור ברצועת עזה.

עוד היו בין המוצרים שתפסה רשות המעברים בתחנת הדואר במעבר ארז: לוחות אם ומעגלים אלקטרוניים, רחפנים וחלקי רחפנים, מנועים זעירים, ממירי מתח, מד רוח, מד זרם, מכשיר חיתוך כבל אופטי, מכשיר הגדלה אופטי, מקדח חשמלי זעיר, פנסי ראש מקצועיים, מייצב מתח, ספקי מתח, מחברים אופטיים ועוד.

המוצרים הוחרמו ונפתחו חקירות לאיתור הגורמים שעומדים מאחורי הניסיונות להבריחם לרצועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר