גאדג'ט ואפליקציה

ההמצאה שתקל על חייהם של חולי הסוכרת

מדובר ב'אינסולוג', גאדג'ט ישראלי שיוריד מעל חולי הסוכרת את העול לרשום או לזכור את זמני וכמות הזרקת האינסולין שלהם, דבר שגורם לא אחת לתקלות ומקרים רפואיים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
האינסולוג מותקן על עט ההזרקה (צילום: אתר אינסולוג)

חולי הסוכרת שנזקקים להשתמש בזריקות אינסולין מכירים את הקושי לזכור מתי בדיוק ובאיזה מינון הם הזריקו לעצמם. המצאה ישראלית חדשה תאפשר באמצעות מכשיר זעיר שמתלבש על כל מזרקי האינסולין ורושם את המינון של הזריקה והשעה ופותר את הסיבה שגרמה לממציא מנש מיכאל לאבד את ההכרה לפני 3 שנים

הממציא ישראלי, שסובל גם הוא מסוכרת, פיתח עכשיו גאדג'ט חדש ופשוט שפותר את הבעיה הזו. מדובר בגאדג'ט קטן שמתלבש על 'עט האינסולין' שמשמש להזרקה, ומבצע את הרישום במקומם. בכל פעם שחולה מדליק את ה-Insulog מציג המסך המובנה את נתוני ההזרקה האחרונה, כך שהמשתמש יודע בדיוק מתי ביצע אותה ובאיזו כמות.

הרישום נעשה ברגע שהמשתמש מסובב את מד המינון של האינסולין. הגאדג'ט, שמצויד בחיישן זעיר, מזהה את הרעידות הזעירות, ויכול לדעת את מינון האינסולין המדויק שהוזרק. לאחר מכן, כל הנתונים מועברים בעזרת Bluetooth לאפליקציה ייעודית בסמארטפון כמו גם כאמור על מסך המכשיר עצמו.

האפליקציה מציגה את היסטוריית ההזרקות המלאה של המשתמש ומאפשרת לשתף אותה בפשטות עם הרופא המטפל, על מנת לעקוב בצורה היעילה ביותר אחר המחלה.

בנוסף, הגאדג'ט, שמתאים לכל העטים הנפוצים, מסתנכרן גם עם Apple HealthKit ו-Google Fit, פלטפורמות הבריאות והכושר של אפל וגוגל. Insulog כולל סוללה נטענת שמחזיקה מעמד בין חמישה לשישה ימים ונטענת במלואה תוך פחות משעתיים דרך כבל מיקרו USB.

כאמור, הממציא מיכאל, חולה סוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים) מזה 30 שנה. לפני 3 שנים טעה מיכאל והזריק לעצמו מינון כפול של אינסולין, מה שגרם לרמת הסוכר שלו בדם לצנוח במהירות, ולהתמוטטות שלו באמצע הרחוב. למזלו, עובר אורח הצילו אותו ודאג לפינוי מהיר שלו לבית החולים, אולם התקרית גרמה לו להבין שקיימת בעיה עם הדרך שבה צריכים חולי סוכרת לרשום ולזכור את הזריקות שלהם.

לפני מספר שבועות יצא מיכאל בקמפיין מימון המונים ל-Insulog באתר אינדיגוגו והצליח לגייס בהצלחה את סכום היעד שלו, שעמד על 40 אלף דולר. מחיר טרום השקה, עומד על 450 ש"ח – כולל משלוח לישראל ומחירו צפוי לעלות עם ההשקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר