חוק ההסדרה יאושר, למרות היעדרות נתניהו

ראש הממשלה נתניהו ייעדר מאישור חוק ההסדרה בשל פגישה שלו עם שר החוץ הבריטי. באופוזיציה ויתרו על ההסתייגויות בכדי להכשיל את ההצבעה (חדשות, בארץ)

מתנחלים. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מליאת הכנסת תצביע הערב (שני) בשעה 22:30 בקריאה שנייה ושלישית על חוק ההסדרה שאמור להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון. חברי הכנסת מהאופוזיציה שביקשו להכשיל את החוק, הודיעו כי הם מסירים את ההתנגדויות וביקשו להקדים את ההצבעה - אך הקואליציה הודיעה כי ההצבעה על החוק תתקיים בשעה שנקבעה מראש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שקיים היום פגישה בלונדון עם עמיתתו הבריטית תרזה מיי, הודיע כי יגיע להצבעה בכנסת ויצביע בעד החוק. אלא שבשל עיכוב בהמראתו של נתניהו מלונדון בשל פגישה עם שר החוץ הבריטי, ראש הממשלה ינחת בארץ רק בשעה 01:00 לפנות בוקר. בקואליציה אומרים כי החוק יועלה להצבעה גם בלי נוכחותו של נתניהו.

בנוסף, בסביבתו של ראש הממשלה אמרו כי טרם אישור ההצבעה על החוק קיימו גורמים בסביבתו שיחות עם בכירים בממשל טראמפ ועדכנו אותם בהצבעה על החוק.

ההצעה נועדה להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביהודה ושומרון, הממוקמים על קרקעות בבעלות פרטית של פלסטינים. לפי ההצעה, הקרקע שעליה בנויים הבתים תישאר רשמית בידי בעליה, אולם המדינה תפקיע מהם את זכות השימוש בה ותעביר אותו לממונה על הרכוש הממשלתי באזור יהודה ושומרון. בתמורה יפוצו בעלי הקרקעות הפלסטינים בסכום גבוה משווי הקרקע, או יקבלו קרקע חלופית, לפי בחירתם.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע התנגדות חריפה לחוק והודיע כי לא יגן עליו בבג"ץ משום שלטענתו הוא אינו חוקתי. לדברי היועמ"ש, הכנסת מבקשת לשנות את המצב המשפטי בשטחים בניגוד לחוק הבינלאומי ומדובר למעשה באקט של סיפוח שעלול לעלות לישראל ביוקר הן במישור המשפטי הבינלאומי והן במישור המדיני. עוד סבור מנדלבליט כי מדובר בחוק שעוקף אותו ואת פסיקות בג"ץ.

יושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט בירך את ראש הממשלה ואת חברי מפלגתו על תמיכתם בחוק ואמר: "הנחישות השתלמה, לידידינו באופוזיציה שמתפלאים שממשלה לאומית מעבירה חוק למען ההתיישבות: זוהי הדמוקרטיה. הממשלה מיישמת בדיוק את המטרה שלשמה נבחרה: למשול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר