למרות התנגדות היועמ"ש

ניצחון לימין: חוק ההסדרה אושר בקריאה שניה ושלישית

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק שנועד להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביהודה ושומרון שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. ח"כ סמוטריץ: "זה יום היסטורי למדינת ישראל" (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

חוק ההסדרה עבר בשעה האחרונה (שני) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. 60 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, ו-52 התנגדו לו, בהם ח"כ בני בגין מהליכוד. בתחילה, אמור היה ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתתף בהצבעה על החוק, אולם שהותו בלונדון התארכה והחוק הועבר בהיעדרו.

יוזם חוק ההסדרה, ח"כ יואב קיש אמר: "ההסדרה הוא חוק מוסרי וצודק. ממשלת הליכוד עומדת בהבטחתה לבוחריה, להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ולעם ישראל כולו. אני מאמין שעל אף הבטחון הרב של מתנגדי החוק, בג״ץ לא יפסול את החוק וסוף סוף נביא לנורמליזציה בהתיישבות".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "היום עשינו היסטוריה. ממשלת ישראל מקבלת אחריות על ההתיישבות ביהודה ושומרון. חוק ההסדרה הוא הצעד הראשון לקראת החלת הריבונות בכל יהודה ושומרון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "זהו יום היסטורי להתיישבות ולמדינת ישראל. היום הזה מדינת ישראל קבעה שפיתוח וקידום ההתיישבות ביהודה ושומרון הוא אינטרס ישראלי כפי שמצוין בסעיף המטרה לחוק".

"החוק קובע שבמקרים בהם מדינת ישראל שלחה את בניה בתום לב להתיישב על אדמות שהם לא אדמות מדינה בעל הקרקע יפוצה כמו במדינת ישראל הקטנה ולא נצטרך חלילה לפנות עוד יהודים מביתם בנחלת אבותינו, מכאן ממשיכים להחלת הריבונות ולהמשך בניה ופיתוח ההתיישבות בכל מרחבי הארץ".

מנגד, ח"כ הראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר: "נתניהו מתעתע במצביעיו. זהו לא חוק ההסדרה אלא חוק החקירה. כל מטרתו כרגע היא לשלהב את ההמון ולייצר משבר בינלאומי - כדי לכסות על הסתבכותו הפלילית. מצביעי הימין צריכים להתעורר: זהו עוד שקר פוליטי מבית היוצר של נתניהו. החוק לא יגיע לכדי יישום".

מרגלית תקף את הימין ואמר: "הם שיקרו שאמרו כי עמונה לא תפונה. הם שיקרו שהבטיחו סיפוח מעלה אדומים. הם שיקרו שאמרו כי 9 הבתים בעופרה לא יפונו והם משקרים כעת עם החוק הזה".

קודם לכן הערב, הודיעו נציגי האופוזיציה כי הם מסירים את כל ההסתייגויות על החוק וביקשו להקדים את ההצבעה שנועדה לשעה 22:30, אולם בקואליציה הודיעו כי ההצבעה תיערך כמתוכנן בשעה שנקבעה.

הצעת החוק נועדה להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביהודה ושומרון הממוקמים על קרקעות בבעלות פרטית של פלסטינים. לפי ההצעה, הקרקע שעליה בנויים הבתים תישאר רשמית בידי בעליה, אולם המדינה תפקיע מהם את זכות השימוש בה ותעביר אותן לממונה על הרכוש הממשלתי באזור יהודה ושומרון. בתמורה יפוצו בעלי הקרקעות הפלסטינים בסכום גבוה משווי הקרקע, או יקבלו קרקע חלופית, לפי בחירתם.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע התנגדות חריפה לחוק והודיע כי לא יגן עליו בבג"ץ משום שהחוק אינו חוקתי. לדברי היועמ"ש, הכנסת מבקשת לשנות את המצב המשפטי בשטחים בניגוד לחוק הבינלאומי ומדובר למעשה באקט של סיפוח שעלול לעלות לישראל ביוקר הן במישור המשפטי הבינלאומי והן במישור המדיני, עוד סבור מנדלבליט כי מדובר בחוק שעוקף אותו ואת פסיקות בג"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר