בעקבות ירידת המניה

דרמה בטבע: מנכ"ל החברה פרש מתפקידו

מניית ענקית התרופות הישראלית ירדה ב-40% בשנה האחרונה מה שהביא ככל הנראה לפרישתו של המנכ"ל ארז ויגודה. את מקומו כמנכ"ל החברה ימלא יצחק פטרבורג (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

דרמת ענק בענקית התרופות הישראלית - טבע. החברה הודיעה אמש (שני) כי המנכ"ל ארז ויגודמן פורש מתפקידו ועוזב את החברה אחרי שנתיים בתפקיד, כך דווח ב'כלכליסט'.

יצחק פטרבורג, אשר כיהן כיושב ראש הדירקטוריון החל מינואר 2015, מונה לנשיא ומנכ"ל בפועל, עם תוקף מיידי. הסיבה: ככל הנראה הפסדי הענק של החברה וצלילת המנייה שלה בשנה האחרונה.

לפי החברה הודעה זו באה בעקבות החלטתם המשותפת של דירקטוריון החברה וויגודמן לפרוש מהתפקיד כנשיא ומנכ"ל טבע. כמו כן, סיים ויגודמן את כהונתו בדירקטוריון החברה. במקביל הדירקטוריון בחר בד"ר סול ג' בארר, אשר הינו חבר בדירקטוריון החברה החל מינואר 2015, כיושב ראש.

"אני מאמין כי עכשיו הוא הזמן הנכון עבורי לפנות את מקומי", אמר ויגודמן. "עבורי זו הייתה זכות להוביל את טבע ואני גאה בכל מה שהשגנו. אני בטוח כי עתיד החברה יאיר לה פנים".

פטרבורג אמר כי "אנחנו מתמקדים ביישום סדר העדיפויות האסטרטגי של טבע ובשינוי מעמיק שלה, בדגש על מימוש הסינרגיות והיתרונות האסטרטגיים מרכישת Actavis Generics. יחד עם עמיתיי בטבע, נערוך תהליך בדיקה יסודית כדי לזהות הזדמנויות נוספות ליצירת ערך עבור בעלי המניות".

"לטבע יש עתודה ניהולית מוכשרת ומקצועית, וההודעה של היום אינה משפיעה על יכולתנו להשיג את יעדינו העתידיים. עם יכולות המו"פ הגנרי המובילות שלנו, הצבר החזק של מוצרים בפיתוח והפריסה הגלובלית, בשילוב המומחיות והמוצרים שאנו מפתחים ומשווקים בתחום התרופות הייחודיות, אני מאמין בטבע ובסיכויי הצמיחה שלה לטווח הרחוק".

ד"ר בארר אמר כי "אנו מודים ליצחק שהסכים לקחת על עצמו את תפקיד המנכ"ל בפועל. הדירקטוריון של טבע, שחבריו אוחזים בעשרות שנים של ניסיון משותף בתעשייה הפרמצבטית, ימשיך למלא תפקיד מרכזי ופעיל בהתוויית האסטרטגיה של החברה, ואני מצפה לעבוד יחד עם צוות ההנהלה כדי למצות את ההזדמנויות ליצירת ערך העומדות בפנינו.

"נוביל תהליך מקיף לאיתור המועמד המתאים ביותר להנהיג את החברה בשנים הבאות. בשם הדירקטוריון אני מבקש להודות לארז עד תרומותיו הרבות לטבע לאורך השנים ולאחל לו הצלחה בעתיד".

לפני כשבוע דיווחה טבע על התפטרותו של אריה בלדגרין מהדירקטוריון. עזיבה זו מצטרפת בסוף 2016 לפרישתו של מנכ"ל טבע גנריקה, סיגורדור (סיגי) אולפסון האיסלנדי, מי שכונה השושבין של רכישת אלרגן. הוא היה מבכירי הנהלת טבע והיה מי שהוביל את רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן (אקטביס) יחד עם המנכ"ל שפרש היום ויגודמן.

בסוף השבוע הותירה חברת הדירוג S&P את רמת הדירוג של טבע על BBB, אך הפחיתה את רמת תחזית הדירוג של האג"ח שהנפיקה החברה מיציב לשלילי. הורדת התחזית מגיעה על רקע החלטת בית המשפט בדלאוור בשבוע שעבר, על כך שגם הפטנט הרביעי על התרופה קופקסון כבר אינו תקף. החלטה זו מצטרפת להחלטה נוספת, מספטמבר האחרון, של ועדת הערעורים של משרד הפטנטים האמריקני (PTAB), שהחליטה לשלול פטנט נוסף של טבע על תרופת הדגל קופקסון 40 מ"ג, בהמשך לשלילת שני פטנטים קודם לכן.

התחזית השנתית של טבע ל-2017 העריכה כי בעקבות כך צפויה כניסתם של שני מתחרים גנריים עוד השנה, שעשויים להפחית את הכנסות החברה ב-1–1.2 מיליארד דולר ואת הרווח למניה ב-65–80 סנט למניה.

שווי השוק של טבע עומד על 34.7 מיליארד דולר ובשנה האחרונה צללה המניה בוול סטריט בשיעור של 42%. המשמעות של צניחה כזאת פוגעת בסופו של דבר בחלק גדול מאד מהציבור בישראל שכן רוב קרנות הפנסיה השונות מושקעות בצורה כזו או אחרת במניות טבע וירידתן הגדולה הסבה נזקי ענק לקרנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר