משקפי השבת

האדמו"ר הישיש חבש את משקפי ה'חזון איש' והתרגש

במהלך אירוע חגיגי הרכיב האדמו"ר הישיש מקארלסבורג את משקפי השבת של מרן בעל החזון איש זצ"ל שנמכרו במכירה פומבית בסכום עתק של 20 אלף דולר • צפו בווידאו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

במהלך אירוע חגיגי, הלביש לראשונה האדמו"ר הישיש מקארלסבורג את משקפי השבת של מרן בעל החזון איש זצ"ל שנמכרו במכירה פומבית לפני מספר חודשים בסכום עתק של 20 אלף דולרים.

האדמ"ור התרגש והלביש את המשקפיים העתיקות ששימשו במשך שנים רבות את מנהיגה הרוחני של היהדות החרדית בארץ הקודש.

מקורביו של הרבי הסבירו לו על חשיבותם של המשקפיים ועל הסיבה שמרן זצ"ל סבר שמותר להלבישם בשבת.

מדובר ב"משקפי שבת" של החזון איש, שהיו צמודים מאוד לראשו, כדי לפתור את שאלת היציאה בהם בשבת. בבית המכירות הפומביות 'ירושלים של זהב', סיפרו כי תלמידיו של הרב מקפידים לעקם את הידיות של המשקפיים שלהם כמין עיגול כדי שהם יחשבו גם לפריט לבוש, זאת כדי למנוע בעיה של טלטול שהייתה לפי דעתו של הרב במשקפיים רגילים.

משקפי החזון איש (צילום: ירושלים של זהב)

המשקפיים הגיעו למוכר בדרך לא שגרתית במיוחד - הוא היה אדם עני שנזקק למשקפיים, והרב, ששמע את מצבו הקשה, הביא לו את משקפיו המיוחדים לשבת. "היום יום רביעי", אמר לו. "יש לי כמה ימים להשיג משקפיים חדשים. קח במתנה את המשקפיים של שבת שיהיו לך, ואני אסתדר". העני קיבל את המשקפיים, שמר עליהם והעביר אותם לבנו שאף הוא הקפיד על שמירתם במשך עשרות שנים.

לצורך הרכישה היקרה חברו שלושה מבעלי חנויות האופטיקה של האלפיון העליון של הציבור החרדי בהם ויסטה מירושלים (VISTA), גרייטר אופטיקס מבורו פארק (GreaterOptics) וגפן מלייקווד (GEFFEN Optics).

חנויות האופטיקה שרכשו את משקפי החזו"א יציבו בקרוב את משקפי השבת בתוך זכוכית משוריינת שתוצג לקונים בניסיון להגביר את המכירות דרך הגימיק השיווקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר