התעלומה נפתרה

לאחר שבוע וחצי של שיעול התגלה עגיל בגרון של הפעוט

בגרונו של הפעוט בן ה-8 חודשים התגלה עגיל ששהה שם במשך כשבוע וחצי, והביא לעליית חום גופו ולשיעול טורדני. העגיל הוצא בהצלחה בהליך רפואי עדין ומורכב (בריאות)

העגיל בצילום הרנטגן (צילום: בית חולים שניידר )

רופאי המרכז הרפואי שניידר, שלפו בסוף השבוע האחרון עגיל מתוך וושט של תינוק בן שמונה חודשים. הפעוט סבל במשך כשבוע וחצי משיעול טורדני ומחום גבוה ובתחילה סברו הרופאים כי הילד חווה מחלת חום סטנדרטית אך בצילום רנטגן התגלה עגיל בוושט.

העגיל שהוצא מגופו של התינוק

ההורים סיפרו לרופאים כי הילד מסרב לאכול, חום גופו עלה ובנוסף הוא משתעל המון. כאמור בצילום רנטגן התגלה גוף זר בגופו של הילד, הרופאים נתקלו בקושי בשליפת העגיל שכן משך הזמן בו שהה העגיל בוושט הביא לכך שסוגר העגיל ננעץ בדופן הוושט ובנוסף הנוכחות של העגיל בגופו של הילד במשך כשבוע וחצי הובילה לגירוי ובצקת של רירית הוושט שהקשו אף הם על חילוץ העגיל, והדבר אילץ את הרופאים להוציא את החפץ הזר תוך תמרון עדין ובמטרה שלא לקרוע את רירית הוושט.

ד"ר אוהד חילי, רופא בכיר ביחידת א.א.ג בשניידר שחילץ את העגיל אמר עם תום ההליך הכירוגרי: "אנו יודעים כי תינוקות ופעוטות נוטים להכניס חפצים זרים לפה, ועניין זה במיוחד מסוכן כשהם מתחילים להתנייד. גופים זרים יכולים להיתקע בוושט או באתרים נוספים במערכת העיכול כמו בדרכי הנשימה ובריאות".

העגיל בצילום הרנטגן

"מקרה זה מדגיש לנו עד כמה חשוב שהורים ואנשי הצוות הרפואי יהיו ערים לאפשרות של בליעת גוף זר. ראשית, חשוב למנוע מקרים כגון זה על ידי הרחקת חפצים קטנים מפעוטות וילדים קטנים. שנית, מודעות לתסמינים האופייניים כמו שיעול טורדני, קוצר נשימה, קשיי בליעה, חוסר תיאבון או הקאות, ימנעו עיכוב באבחנה ובטיפול. לשמחתנו, ניתן היה לשלוף את העגיל בצורה בטוחה וללא סיכונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר