צפו בנאום אייכלר

"להציל את הדמוקרטיה מידי הדיקטטורה המשפטית"

במהלך הדיון על חוק ההסדרה תקף ח"כ ישראל אייכלר את שליטת הבג"ץ, קרא "להציל את הדמוקרטיה מידי הדיקטטורה המשפטית" והציע למנות 15 שופטים חדשים. צפו (חדשות)

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

האפוזיציה החרימה את הדיונים ב"חוק ההסדרה" בכנסת ודרשה את סגירת המליאה כי החוק אינו חוקתי ולא יעבור את מבחן בג"ץ. ח"כ ישראל אייכלר עלה להביע מחאה מפני שלטון הבג"ץ והכפפת הכנסת והבוחרים כולם, תחת שלטון הבג"ץ.

"עליתי לנמק את חוק ההסדרה", אמר אייכלר, "אבל יותר מכך עליתי להציל את הדמוקרטיה משלטון הדיקטטורה של הבג"ץ. נראה לי מוזר שאנו נאלצים להגן על הדמוקרטיה, כי אנחנו הרי תיאוקרטים. אנו מאמינים בחוקת התורה בלבד. אבל במציאות הקיימת, הדמוקרטיה היא השיטה הפחות גרועה, מן הדיקטטורה המשפטית.

"אנשי השמאל רוממות הדמוקרטיה בפיהם וחרב המלחמה המשפטית בידיהם. הם פשוט מפרקים את כל המסגרות השלטוניות החוקיות. הם מסתמכים שתמיד יהיה להם רוב בבג"ץ. הם הורסים את המנגנון הפרלמנטרי, שנוצר כדי שתהיה זכות לאזרח לבחור את נציגיו כדי שיביאו את דברו וילחמו בדרך דמוקרטית בגזירות השלטון.

"עכשיו הם משתקים את הכנסת, בהסכמים שונים ושולחים חיילים ושוטרים להרוס בתים במצוות הבג"ץ. הדברים הגיעו לידי כך, שהממשלה רוצה לקצץ במספר הצעות חוק שמותר לחברי הכנסת להגיש. לא מדובר בחקיקה בפועל, שממילא יש מכסה קטנה לכל סיעה ולכל חבר כנסת. הם רוצים לאסור על חברי כנסת, להציע חקיקה פרטית. כל החקיקה תהיה פה על-פי פקידי השלטון שגוזרים גזירות על האזרח. אבל חברי הכנסת, שמייצגים את הציבור שאיננו בשלטון, לא יוכלו לבוא ולהגיש הצעות חוק להגן על האזרח מגזירות השלטון.

"אחת הטענות המקוממות שנשמעו בקשר לחוק ההסדרה היא: החוק הזה לא יעמוד במבחן בג"ץ. מה זה? מישהו אמר פעם על פסיקת בג"ץ: זה לא יעמוד במבחן חוק הכנסת? יש שופט שחושש שפסיקתו לא תעבור במבחן הכנסת? מישהו זוכר שהשופטים חייבים לפעול לפי חוקי הכנסת ולא הכנסת חייבת לפעול לפי החלטות בג"צ?! יש הפרדת רשויות או אין הפרדת רשויות?! מה אנחנו רוצים, שלטון של כנופיות? המבחן יהיה מי יותר חזק? לא חסרות מדינות באזור, שהחזקים שולטים בחלשים. מי שיותר אלים הוא הקובע! בסופו של דבר שלטון הכנופיות בעולם הערבי גורם להתפרקות המדינות הללו. כשיש כנופיות יש מלחמות ואין עם מי לדבר.

"תראו איך נראה העם הפלסטיני שסובל כבר כל כך הרבה שנים כי אין לו הנהגה. כל כנופיה קנאית יותר מזולתה וכולם מובסים שם. בכל תקופה כנופיה אחת יותר חזקה מיריבתה ואחד מפיל את השני. מדינת ישראל קיימת כבר כמעט 70 שנה. כנופיות הפלשתינים עדיין לא החליטו אם לקבל את תוכנית החלוקה של האו"ם מ1947. זה מה שאנחנו רוצים ליצור פה? שלטון כנופיית אלימות כמו כנופיית בג"ץ וכנופיות המשפט, כנופיות ועדי עובדים חזקים, כנופיות ימין וכנופיות שמאל?

"לכן צריך לשמור על הכללים הדמוקרטים, שעדיין נותנים לאזרח את זכות הבחירה לכנסת ולעיריה. נבחריו קיבלו כלים להתמודד נגד גזירות נגד ציבור הבוחרים שלהם. גם על זכות הבחירה כבר שמענו עוררים שרוצים לשלול את זכות הבחירה מהזולת. אלה רוצים לשלול את זכות הבחירה מערבים, אחרים רוצים לשלול את זכות הבחירה מחרדים. אחרים רוצים לשלול את זכות הבחירה מהשמאלנים ואלה רוצים לשלול את זכות הבחירה מאנשי הימין. שופטי בג"צ כבר פסלו מפלגות ימניות ואישרו מפלגות בל"ד פלשתיניות קיצוניות".

"לעצם הטענה שבג"ץ יפסול את חוק ההסדרה, אני מציב עכשיו, אתגר לראש הממשלה ולכנסת: זכותכם למנות עוד 15 שופטים בבית-המשפט העליון? בכך תפחיתו מכוחם ההרסני של קבוצת השופטים הקיימים. למה אתם מפחדים לעשות את זה? אם תכפיל את מספר השופטים, תגן על ריבוי הדעות. אם אין סיכוי לרסן את השופטים, אפשר להוסיף עליהם שופטים נוספים", הציע ח"כ אייכלר.

"אתם יודעים שיש לנו הרבה חילוקי דעות עם הציונות הדתית, עם אנשי הימין. אם הייתה אפשרות לעשות שלום עם השכנים הערביים, הויכוחים היו עוד יותר גדולים. אבל כאשר בשלטון הכנופיות הערביות, אין עם מי לדבר. למה לגרש יהודי גר בביתו, עם ילדיו, 20 שנה ומוציאים אותו מהבית באכזריות נוראה? עצם העקירה היא אכזריות נוראה. זה רק כי בג"ץ אמר והיה העולם, שאמרתי ונעשה דברי? זה פירוק הדמוקרטיה.

"למזלנו אנשי עמונה והמתנחלים הם אנשים עדינים ולא מרדו בשוטרים. הם לא פועלים כפי שפועלים פה באזור, כאשר מנסים להוציא מישהו מביתו. הם קיבלו את הגזירה בכאב גדול, אבל יחסית הם קיבלו את זה בשלום. מה אתם רוצים, שאנשים באמת יתנגדו לשלטון? מחכים שיתחילו פה מלחמות נגד עריצות השלטון מול שופטים העוקרים אנשים מבתיהם? אל תביאו את הפגיעה בזכויות המגורים בצורה כזאת להוציא בן-אדם מביתו".

צפו בנאום המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר