המסתורין נותר

אביו של בן חסין חושף: זה ההסכם לשחרורו

אביו של הישראלי חושף מכתב מעורכי הדין שדורשים 120 אלף דולר ככופר לשחרור בנו או להקלה משמעותית בעונשו. המכתב נועד להבהיר כי יש הליך לשחרורו של בן חסין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בן חסין (צילום: מתוך ynet)

המסתורין עדיין לא נפתר: שבועיים לאחר שהותר לפרסום סיפורו של בן חסין, הישראלי שנסע למדינה זרה עמה אין לישראל קשרים דיפלומטיים ונעצר שם בחשד לרצח, חושף אביו של חסין ב"מאקו" את הפרטים מאחורי המאבק המשפטי לשחרורו. במכתב שכתב עורך דינו של חסין מוצג המאבק להוכיח את חפותו, לצד הסכם הפשרה עם משפחתו של הקורבן שעשוי להציל את חייו של חסין.

עורך הדין מתאר כי בתאריך 5.6.2015 התקיים האירוע שבמהלכו נהרג הקורבן שעבד בתור נהג מונית. כשלושה חודשים לאחר תחילת החקירה, מונה צוות ההגנה בתיקו של הנאשם בן חסין על ידי משפחתו. "מצאנו במהלך החקירה כי ההוכחות הקיימות בתיק הן אך ורק הודאתו של הנאשם ולא קיימות כל הוכחות נוספות", מסביר העו"ד.

"הודאתו של חסין הגיעה כארבע הודאות שונות, סותרות זו את זו ובלתי מדויקות אשר אינן תואמות כלל את נסיבות הפשע. אנו עובדים עבור מרשינו במסגרת התיק בשלבי החקירה והמשפט, והגשנו את העדים מטעם משפחת חסין הטוענים לחפותו מן האשמה המיוחסת לו".

העו"ד מסביר במכתב כי במהלך המשפט התחוור לצוות ההגנה כי חסין כלל לא היה מודע לפרטי ההודאה המוזכרת בתיק. "בשימוע הקודם של בית המשפט מסר כי הוא לא הרג את נהג המונית, וזאת על אף שקיימת הודאה שנלקחה בכפייה או תוך הפעלת לחץ", נכתב.

"כמו כן, ייתכן כי ההודאה נגבתה כתוצאה מההלם בו היה נתון בשלב החקירה הקודמת. כל זאת לא מנע משופט בית המשפט הפלילי לשפוט את הנאשם על סמך ההודאה שנסחטה ממנו בשלב החקירה הקודמת. למרות זאת, השופט עתיד לגזור על הנאשם גזר דין מוות או מאסר עולם".

לאחר תחילת המשפט יצרו עורכי הדין קשר עם משפחתו של חסין ועדכנו אותם על הגעה לעסקת טיעון והסדר מול התובעים: האב, האם וזוגתו של הקורבן, שלדבריהם מהווה צעד חוקי לכל דבר ומקובל בחוק המקומי.

"נודע לנו ממשפחת חסין כי הללו דורשים סכום כספי הנאמד ב-120 אלף דולר בעבור ויתורם על התביעה כנגד מרשנו", הוסיף. "ויתור זה עתיד לשנות את עמדתם של שופטי בית המשפט הפלילי לעמדה חדשה וחיובית כלפי מרשנו, זאת מאחר שאם התובעים יוותרו על תלונתם האישית - בית הדין יגזור על מרשנו בהתאם לחוק, עונש של פחות משלוש שנים. אפשרות נוספת היא שבית המשפט אף יחליט לשחרר אותו במקרה זה".

את המכתב מסיים עורך הדין ואומר כי ההגעה להסדר דורשת "הגעה להסדר עם המשפחה בנוכחותנו, עורכי הדין, וכי החשבונות למולם יתקיימו עם קבלות רשמיות מטעם משרדנו. זאת על מנת לתת ערבות לכך שהכסף יגיע לידיהם וכי יחתמו על הויתור על תביעתם בתמורה לכך. מן המתחייב לערוך סולחה עם התובעים טרם כינוס הישיבה הבאה בתאריך ה-12.2.17".

המכתב אמור להוכיח כי אכן מדובר במקרה אמיתי וכי נסיבות האירוע אינן פליליות כפי שהחלו שמועות להתפשט.

מאז הותר לפרסום שמו של חסין שנסע לבקר את משפחתו במדינה מוסלמית עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים ונאסר שם באשמת רצח, החל מירוץ סביב השעון להשגת 120 אלף דולר הנדרשים ככופר לשחרורו. לפני כשבועיים טען ארגון זק"א כי הצליח לגייס את הסכום הדרוש, אך כעת שוקלים בארגון להחזיר את הכסף לתורמים מהחשש שייתכן שנסיבות הירי היו פליליות ולא נגרמו כהגנה עצמית בשל היותו ישראלי כפי שנטען בהתחלה.

גם המכתב האמור לא שופך אור של ממש על נסיבות המקרה ועל הפרטים של האירוע המוזר במסגרתו הרג חסין את נהג המונית.

השר איוב קרא שעסק בנושא כבר כמה חודשים אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי זק"א גרמו נזק לעניין: "אני לא חש מרומה, אני רוצה להציל את היהודי הזה והוא דובר אמת. יש דברים שאני מנוע מלדבר עליהם, כשהוא יהיה בארץ אני אעשה סדר ואבהיר את המניעים הנסתרים אחרי הסיפור".

על הדיווח שארגון שזק"א השיב את כספי התרומות שנועדו לתשלום הכופר לשחרורו של חסין, בטענה שלא נמצא גוף שאליו אפשר להעביר את הסכום, תקף השר את הארגון ואמר כי זק"א הפריעו לגיוס התרומות ולשחרור הישראלי. "אני לא ראיתי כסף בחשבון העמותה והתעצבנתי על כך שבאמצע גיוס התרומות זק"א פתאום הודיע שכל הסכום נאסף". קרא טען ש"יש עמותה נוספת שמגייסת כסף, וזק"א הפריעו לפעולתה. אנחנו לא ראינו את הכסף מזק"א ולכן לא יכולנו להעביר את הכסף לכופר".

"אני ראיתי את ההסכם בין משפחת הנרצח למשפחת הישראלי וזאת הגושפנקא שלי, וביכולתי להציג את ההסכם לציבור. אני לא יודע מאיפה הדיסאינפורמציה הזאת, הפרשה תחת צנזורה, אם אין פה עניין בטחוני, למה יש צנזורה? למה, בין אם זה פלילי ובין אם זה ביטחוני, למה לא משחררים את חסין? יש שם יהודי", אמר קרא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר