עדויות מצמררות

סוריה הקימה בית מטבחיים והוציאה להורג 17 אלף איש

דו"ח חדש חושף התעללויות והוצאות להורג המוניות בבתי כלא בסוריה. "הכריחו אותי לעצום עיניים בזמן שרצחו את חברי לתא, גופתו הושארה בתא בתוך שלולית דם" (העולם הערבי)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
בית המטבחיים מהאוויר (צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)

דו"ח חמור של ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" מפורסם היום (שלישי) ובו האשמות חמורות וקשות נגד משטר אסד. הארגון טוען כי אסד הקים בית כלא ענקי בו הוציא לכאורה להורג אלפי בני שהתגדו למשטרו.

על פי הדו"ח בכלא סיידנאיא שנמצא צפונית לדמשק ומכונה 'בית המטבחים' הוצאו להורג בתליה לפחות 13 אלף אסירים, ובין השנים 2015-2011, הומתו במקום בין 20 ל-50 בני אדם ביום.

(צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)
(צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)

ההוצאות להורג נעשו ללא משפט, כך לטענת הארגון לזכויות האדם, שתיעד גם שיטות של עינוי אסירים במקום. בנוסף נטען, כי בחלק מהמקרים צעירים שעונו על ידי חיילים סורים מתו כתוצאה מהעינויים ומניינם של המתים כתוצאה מעינויים עומד על קרוב ל-17 אלף בני אדם.

'לי מעאלוף', סגנית מנהלת מחקר בסניף "אמנסטי" בביירות, טוענת כי: "הזוועות שמתוארות בדו"ח חושפות קמפיין נסתר ומפלצתי שאושר על ידי הדרגים הגבוהים ביותר בממשלה הסורית, ונועד למחוץ כל סוג של התנגדות בתוך האוכלוסייה הסורית".

(צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)
(צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)
(צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)

בארגונים לזכויות אדם הפועלים נגד משטרו של אסד טוענים כי ההוצאות להורג בוצעו לאחר משפט שארך בין דקה אחת לכמה דקות ובמהלכו לא התאפשר לעציר להשמיע את טענותיו, ובדרך כלל גורמים בכירים בסוריה ובהם שר ההגנה אישרו את גזר דין המוות שניתן לעצירים.

בסוריה מכחישים כי המשטר מבצע עינויים נגד עצירים וטוענים כי הדברים הם תעמולה נגד המשטרה.
עצירים שנמלטו או שוחררו ממתקני הכליאה ספרו למחברי הדו"ח סיפורי זוועה על הנעשה לכאורה במקום. חאמיד שהיה כלוא ונמלט סיפר בעדותו: "הם הלכו ב'רכבת', אז הראשים שלהם היו מורכנים והם ניסו לתפוס את החולצה של האדם שהיה לפניהם. בפעם הראשונה שראיתי אותם, הוכיתי בתדהמה".

"הסוהרים הכריחו לעצום את העיניים ולהפנות את הגב לסוהרים בזמן שהם התעללו בעמית לתא או חנקו אותו. לרוב הושארה הגופה במקום וכשעל הרצפה הייתה שלולית גדולה של דם אז עצירים אחרים היו מגיעים לנקות אותה" סיפר עציר אחר ודבריו מופעים בדו"ח שהופץ.

נמלט מבית המטבחיים, אז והיום (צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)
נמלט מבית המטבחיים, אז והיום (צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)
נמלט מבית המטבחיים, אז והיום (צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר