ממחזרים יותר

עלייה משמעותית במיחזור בערים החרדיות

תל אביב מובילה את רשימת הערים הממחזרות אך גם בערים החרדיות יש עלייה משמעותית בכמות בקבוקי הפלסטיק הממוחזרים. בביתר עילית יש עלייה של 55% במיחזור (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מכולת מחזור בירושלים (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

כמדי שנה, מפרסם תאגיד המיחזור את רשימת הערים הממחזרות, ומשווה את הנתונים מול השנים הקודמות. ב-2016, עמד ממוצע המחזור של בקבוקי משקה משפחתיים לנפש בישראל על כ-1.2 ק"ג בקבוקי משקה משפחתיים (כ-32 בקבוקי 1.5 ליטר).

על פי הדיווח ב-ynet, בין המובילים ברשימה ניתן למצוא את היישוב כפר ורדים, שהגיע למקום הראשון במחזור לנפש, עם ממוצע של 110 בקבוקים לתושב (4 ק"ג) לשנת 2016 - פי 4 מהממוצע הארצי לנפש שעומד על 1.2 ק"ג (32 בקבוקים).

כמו כן, יינתן ציון לשבח לעיריית בת ים, שצמחה במחזור לנפש מעל 2 ק"ג (52 בקבוקים) לכל תושב בעיר, וגם רשמה גידול משמעותי משנת 2015 (98%) של מחזור בקבוקי שתייה 1.5 ליטר באמצעות מחזוריות.

מנכ"לית התאגיד, נחמה רונן, אמרה בהודעתה לתקשורת כי "הנתונים מראים תמונה מגוונת בכל הנוגע לרמת המודעות למחזור. אנחנו רואים שברגע שמשקיעים בהסברה ומעמידים אמצעים הציבור משתף פעולה".

על פי רונן, "נושאים סביבתיים חוצים מחלוקות פוליטיות. אפשר לראות במגזר החרדי והערבי עלייה במחזור. זה לא מובן מאליו שיש הצלחה במחזור במקומות אליהם פחות נחשפים למחזור, והתמודדות עם היומיום קשה יותר. במגזר החרדי אנחנו מפעילים קמפיינים ייעודיים למגזר, וכך גם עם המגזר הערבי".

על פי נתוני הדו"ח, ביישוב יפיע חל גידול של כ-57% במחזור, ובביתר עילית נרשמה עלייה של כ-55%. "הציבור ממחזר. יש הבדלים בין האוכלוסיות השונות ולוקח זמן להגיע לכמות מחזור גדולה. אבל צריך להתחיל מאיפשהו. מדובר ביישובים שבכלל לא היה בהם מחזור בעבר. צריך לזכור שזה התחיל מאפס". רונן הוסיפה וציינה כי "מה שחשוב הוא לראות את הצמיחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר