מנכ"ל 'דויטשה בנק' בחשד לעבירות מע"מ ומיסים

רשות המיסים חוקרת עבירות מע"מ בשווי עשרות מיליוני שקלים ב'דויטשה בנק'. המנכ"ל נעצר וחיפושים שנערכו במשרדי החברה מחזקים את החשדות לכאורה (כלכלה, בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
דויטשה בנק. ארכיון (צילום: נתי שוחט פלאש 90 )

המשטרה עיכבה היום (שלישי) לחקירה את מנכ"ל חברת דויטשה בנק ישראל, בועז אהרון שוורץ, בחשד לביצוע עבירות מע"מ לכאורה ועל חשד לדיווח על עסקאות שלא כדין בהיקף של יותר מ-550 מיליון שקל. בתום חקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

יחידת חקירות מכס ומע"מ, בשיתוף יחידת מס קנייה ברשות המסים, מנהלת בימים אלה חקירה נגד חברת דוישטה בנק ישראל ואתמול (שני) נערך חיפוש במשרדי דויטשה בנק במהלכם נתפסו חומרים, מחשבים וטלפונים ניידים של מנהלי החברות ובכירים בהן. בתום החיפושים התחזק כך לטענת המשטרה החשד נגד המעורבים בפרשה.

רשות המיסים חושדת כי החברות דיווחו למע"מ על עסקאות בשיעור אפס בגין שירות שניתן לכאורה לתושבי חוץ בלבד, בעוד שהחברות נתנו גם שירות לתושבי ישראל בארץ, ואלו עסקאות החייבות במע"מ בשיעור מלא. מדובר בעסקאות בהיקף של יותר מ-550 מיליון שקל בשש השנים האחרונות.

בנוסף חשוד שורץ כי ניהל שלא כדין את ספרי החברה והספרים לא נוהלו באופן המשקף נכונה את פעילות החברה, שוורץ כך נטען עשה לכאורה שימוש במרמה ותחבולה במטרה להשתמט מתשלום מס אמת.

מטעם דויטשה בנק ישראל נמסר: "דויטשה בנק פועל בארץ ובעולם על פי דין ובהתאם לייעוץ משפטי מחמיר. אנו משתפים פעולה עם שלטונות המס בנוגע לחקירה הנוכחית ונמשיך לעשות כן ככל שיידרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר