הסדר הטיעון אושר

המדביר בבית משפחת גרוס - לשלוש שנים בכלא

ביהמ"ש אישר סופית את הסדר הטיעון במשפטו של יוסי ברקן, המדביר בבית משפחת גרוס שרשלנותו הביאה למותן של שתי בנות המשפחה. הוא ירצה 3 שנים בכלא וישלם קנס (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
יעל ואביגיל גרוס ע"ה (באדיבות המשפחה)

בית המשפט אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון במסגרתו ירצה המדביר יוסי ברקן, שהורשע בהריגת - יעל ואביגיל - שתי בנות משפחת גרוס בירושלים, עונש מאסר של שלוש שנים וישלם פיצוי של 200 אלף ש"ח למשפחה השכולה.

בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשלב הטיעונים לעונש, שנערך בתחילת השבוע אמר ברקן כי "אין עונש שבית המשפט יטיל עליי שישתווה לכאב שאני חש מדי יום. אין רגע שאני לא חושב על הטעות האיומה שמייסרת אותי".

"לפני שלוש שנים ביצעתי הדברה בבית משפחת גרוס", שחזר ברקן בן ה-68. "יומיים לאחר מכן התבשרתי על האסון הנורא וזה הכה אותי באופן שלא אוכל לתאר במילים. אני לא אותו בן אדם מאז. לא התאוששתי".

(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"לא קל לי לחשוב שבקרוב אכנס לכלא. אני חושב שאני אדם טוב. כך השתדלתי. אני אדם צנוע שדואג לסביבתו. השתדלתי לתרום כפי יכולתי גם בעבודה. היה חשוב לי להיות הוגן. לא ניסיתי להתעשר. גרמתי לנזק שמנוגד לכל הכוונות שלי, אבל טעיתי ואני אשם ואחראי בכך", אמר ברקן.

בכתב האישום מתואר כי ב-20 בינואר 2014 התבקש ברקן לבצע הדברה בדירת המגורים של משפחת גרוס בירושלים. הוא הגיע לדירה והחליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה ובכוחו לגרום מוות. הוא ניסה לאטום את החדר בו הניח את הרעל אך הוא דלף לדירה ופגע קשות בבני המשפחה.

החומר גרם למותן של יעל בת השנתיים ואביגיל בת הארבע. והביא לאשפוז ארוך של שני ילדיהם האחרים של משפחת גרוס שניזוקו בשריר הלב.

בחודש שעבר הושג הסדר טיעון עם ברקן, במסגרתו הוא יודה בהריגה, ירצה שלוש שנות מאסר ויפצה את המשפחה ב-200 אלף שקלים. בית המשפט קיבל היום סופית את גזר הדין ואמר כי הוא מאשר אותו.

ההסדר נחתם ואושר לאחר שהוצג בפני בני משפחת גרוס, נפגעי העבירה. הם הביעו את הסכמתם להסדר ולעונש. עורכת הדין מטעם הפרקליטות סיפרה על אצילות רוחם של ההורים השכולים לבית גרוס, "לאורך כל הדרך הדגישה המשפחה שכאנשים מאמינים הם אינם מונעים מתחושות נקם וסומכים ידיהם על ההליך ושיקול הדעת של הפרקליטות בכל הנוגע לענישה. יש לקוות כי המסר מעצם ההרשעה בעבירת ההריגה והענישה בנסיבותיו של הנאשם יהוו תמרור אזהרה לבעלי מקצוע טרם קבלת החלטות פזיזות".

לאחר בחינת מכלול הנסיבות, כולל חוות דעת פסיכיאטריות שניתנו - האחת לבקשת ההגנה והשנייה לבקשת התביעה - המעידות על מצבו הרפואי הבעייתי של הנאשם בעת ביצוע העבירה התקבלה ההחלטה של ההורים לאשר את העונש המדובר.

בית המשפט ציין היום בהחלטתו כי "הנאשם עצמו ציין, כי מאז האסון הנורא, שהגיע לידיעתו יומיים לאחר שביצע את ההדברה בבית משפחת גרוס, לא התאושש. לדבריו, אין עונש שבית משפט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר