פרסום ראשון

בני ברק: שתי אחיות שובצו בשני סמינרים לפי... הגרלה

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט הוציא שיבוץ עבור שתי אחיות מחסידות צאנז בעיר, כפי שעלה ב... גורל שנערך בין שלושה סמינרים, כך נודע ל'כיכר השבת' | פרסום ראשון (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תלמידות חרדיות. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon/Flash90)

פרסום ראשון: ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט הוציא שיבוץ לסמינרים עבור שתי אחיות (משפחת ב.) מחסידות צאנז בבני ברק, כפי שעלה ב... גורל, כך נודע ל"כיכר השבת".

הסיפור הקשה שהסעיר את עיר התורה והחסידות החל לאחר שבתחילת השנה סירבו לקבל אותן במספר סמינרים חסידיים למרות שלמדו בבית הספר ויז'ניץ ונחשבו לבנות 'טובות' זאת בכל מיני טענות שונות ומשונות.

יצוין כי למרות שהמידע על המשבר בנושא הגיע לידי "כיכר השבת", לבקשת רבנים שטיפלו בנושא, השארנו את ניהול המגעים בפרשה מאחורי הקלעים וכעת אנו חושפים את הסוף הטוב.

עד כה בשל עימות בין העירייה להורים הרי שבני המשפחה לא רשמו אותם לסמינרים, זאת מאחר וההורים לא רצו שיבוץ בסמינר ליטאי או אחר (לדוגמא סמינר פתח תקווה) ומנגד הרשות המקומית לא רצתה ולא יכלה לכפות על הסמינרים לקבל אותן ולכן גם משרד החינוך לא יכל לעשות יותר מידי בפרשה.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אף שלח מכתבים בנושא ורבנים חשובים התערבו כאשר הם משוחחים עם קרבניטי העירייה ואומרים כי על אף כל הטענות שחלקן אולי מוצדקות לא ניתן להשאיר שתי בנות ללא מקום לימודים עד אמצע החורף.

לפני מספר ימים נוצרה פריצת דרך כאשר ראש העיר חנוך זייברט ערך הגרלה על שיבוץ הבנות, זאת לאחר הסכמה של כל מנהלי הסמינרים להשתתף בהגרלה ולאחר אין ספור שיחות ומעורבות של אין ספור גורמים בחסידויות השונות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בהגרלה היו ארבעה פתקים של מקומות הלימוד להם הסכימו ההורים - פתק אחד עליו היה רשום הסמינר החסידי, פתק שני - בעלזא, פתע שלישי - סמינר ויז'ניץ ופתק רביעי ריק.

בסיומה של ההגרלה אחת הילדות זכתה בבעלזא ואחת בויז'ניץ ובעקבות כך הוציא ראש העיר זייברט שיבוץ לבנות בשני הסמינרים.

כעת בעירייה מביעים תקווה כי הסמינרים אכן יקבלו על עצמם את תוצאות ההגרלה, כפי שהתחייבו, והבנות יחלו ללמוד כבר בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר