שכונה חרדית חדשה

דרעי סיכם: ייבנו 10 אלף דירות לחרדים בדרום

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי סיכם עם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר על הקמת שכונה חרדית חדשה בהיקף של כ-10,000 יחידות דיור במועצה האיזורית שפיר (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
צילום אווירי של השטח המדובר (צילום: דוברות ש"ס)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי סיכם עם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי, על "הקמת שכונה חרדית חדשה בהיקף של כ-10,000 יחידות דיור במועצה האיזורית שפיר הסמוכה לקריית גת. הדירות ישווקו לציבור לפי תכנית 'מחיר למשתכן", כך נמסר מלשכתו. כעת נותר ולראות האם המהלך אכן יצא אל הפועל ותוקם שכונה חרדית חדשה שתקל ולו במעט את המצוקה החריפה.

הסיכום התקבל במהלך ישיבה שנערכה בלשכת שר הפנים בהשתתפות יצחקי וסגניתו אסנת אלרואי, וכן סגן ראש מנהל השלטון המקומי סיוון להבי.

לדברי לשכת דרעי: "השר סיכם על הקמת שכונה שתתוכנן ותיועד לאוכלוסייה בעלת צביון חרדי, ושתכלול 9,356 יחידות דיור. השכונה מתוכננת על אדמות הישוב עוזה שבמועצה האזורית שפיר, בהליך מהיר באמצעות הותמ"ל (ועדת תכנון מרחבים לדיור) שע"י מנהל התכנון. עוד סוכם, כי הדירות ישווקו במסגרת 'תכנית למשתכן'. יצוין, כי תוך כדי תהליך התכנון, תוקם ועדה מיוחדת לתכנון לשכונה החדשה כדי שניתן יהיה להניע תהליכים בצורה מהירה יותר".

דרעי בירך על הסיכום ואמר: "מדובר בבשורה גדולה עבור הציבור החרדי הסובל ממצוקת דיור קשה. בס"ד הוצאנו לדרך כמות נכבדה של 10,000 יחידות דיור במרכז הארץ, שיתנו אמנם מענה חלקי אבל חשוב לבעיה הקשה. היה חשוב לי שהשכונה הזו תוצע לציבור במסגרת 'תכנית למשתכן' בכדי לתת הזדמנות למשפחות חרדיות רבות המחוסרות דירה, שיכולו להשיג קורת גג במחיר מוזל".

לדבריו: "אמשיך ללוות את בניית השכונה החרדית החדשה הזו ואת כל צרכיה הנלווים. אני מברך את מר אשר אברג'ל יו"ר המועצה האזורית שפיר, על הירתמותו לתכנית השכונה החרדית בשטחו, בלי שום היסוס".

אביגדור יצחקי, יו"ר מטה הדיור, אמר: "אבקש לברך את כל העוסקים במלאכה חשובה זו, שכן מדובר בבשורה של ממש שתביא פתרון דיור בר השגה לציבור החרדי לשנים הבאות, בשים לב להחלטת הממשלה אשר מכירה במאפיינים הייחודיים של ציבור גדול וחשוב זה".

אשר אברג'ל, יו"ר המועצה האזורית שפיר אמר: "אני מבקש לברך את השר דרעי על ההחלטה האמיצה שלו שמאפשרת להקים התיישבות חרדית גדולה בשטחנו. המועצה האזורית שפיר הולכת לפרויקט בלב שמח ובנפש חפצה. אנחנו שמחים שנופלת בידינו הזכות להיות שותפים במאמץ הלאומי לפתרון מצוקת הדיור, לתת פתרונות גם לציבור החרדי ולהיות שותפים במצוות יישוב ארץ ישראל".

ח"כ אשר הגיב אף הוא על העיר החדשה: "מברך את השר דרעי אשר נלחם ללא פשרות במשך מס' חודשים להקמת העיר החדשה גם במחיר מאבק מול ראש עיר שלא קידם בנייה לחרדים. מדובר בפתרון דיור עוצמתי של עשרות אלפי יח"ד לציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר