גוגל ייצרה מערכת שתשחזר תמונות מטושטשות

אף שהתוצאה לא ברזולוציה מאוד חדה, היא מצליחה לשחזר טוב פרטים רבים של התמונה המקורית, ומאפשרת לזהות את המקום או את האדם בדיוק רב. על מדפי החנויות - לא בזמן הקרוב (דיגיטל)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תמונה מטושטשת. התוכנה החדשה תדע לשחזר (צילום: shutterstock)

חוקרים של חברת גוגל, הצליחו לאחרונה ליצור מערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI) שמסוגלת לקחת תמונות פנים מפוקסלות מאוד ובלתי מזוהות, ולשחזר מהן תמונה חדה יותר שמאפשרת לזהות את המצולם בה.

"הבעיה של 'סופר רזולוציה' כרוכה בהגברה מלאכותית של תמונה ברזולוציה נמוכה, על מנת לשחזר באופן סביר את הגרסה שלה ברזולוציה גבוהה. כשהזום גבוה, התמונה לא מכילה את כל הפרטים הדרושים ליצירת תמונה ברזולוציה גבוהה. האתגר הוא לא רק לנקות את התמונה, אלא ליצור פרטים חדשים שנראים סבירים למתבונן האנושי", נכתב במחקר שפרסמה גוגל.

המערכת עדיין רחוקה מיישום מעשי, וגוגל לא הודיעה מתי תצא האפליקציה שמבוססת על פיתוח זה.

לדברי החוקרים, באמצעות שילוב ידע קודם על פרצופים וההבדלים הטיפוסיים ביניהם, אמן יכול לצייר פרטים אמינים. מערכת הבינה המלאכותית שיצרה גוגל בנויה על שני אלמנטים: 1. כינויו הוא Conditioning Network, והוא מסוגל למפות את התמונה הנתונה ומנסה לדלות פרטים מתמונה באיכות גבוהה שמייצגת אלמנט דומה. 2. שכינויו הוא Prior Network, וייחודיותו היא לזהות תווי פנים והבדלים ביניהם באמצעות סריקת מספר רב מאוד של תמונות פנים, ומשחזר פרטים על סמך הידע שצבר.

שני אלמנטים אלו מייצרים מידע שמשמש ליצירת תמונה באיכות גבוהה. אף שהתוצאה היא לא תמונה חדה ברזולוציה מאוד גבוהה, אך היא מצליחה לשחזר טוב פרטים רבים של התמונה המקורית, והיא מאפשרת לזהות את המקום או את האדם בדיוק רב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר