ברוך דיין האמת

ר' מרדכי זר ז"ל: הצלם המיתולוגי של גדולי ישראל נפטר

בימים שלא לכל אחד היתה מצלמה, וודאי שלא סמארטפון, היו ר' מרדכי זר ז"ל הצלמים הבולטים ביותר במגזר החרדי. הערב הוא נפטר לאחר סיבוכים רפואיים מהם סבל לאחרונה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ר' מרדכי זר ז"ל והצלם דוד זר (צילום: סלפי)

ברוך דיין האמת: בעיר בני ברק נסתלק הערב (רביעי) לבית עולמו ר' מרדכי זר ז"ל, בעל החנות המיתולוגית "פוטו זר" מרחוב ירושלים בבני ברק.

המנוח נולד לאביו הרב אליהו זר לפני 87 שנה ברוסיה. לפני 65 עלה עם אביו לארץ הקודש, ואז החל יחד עם אחיו לעסוק בתחום הצילום. לאחר שהתבססו במקצוע, פתחו את החנות המיתולוגית "פוטו זר".

לדברי בני המשפחה, "אלו היו ימים שלא לכל אחד היתה מצלמה, וודאי שלא סמארטפון, והם היו האחים הצלמים המיתולוגים של בני ברק. ר' מרדכי היה מקצוען אמיתי עם לב ונשמה. היה מצלם משפחות וילדים לחאלקה לצד פיתוח תחום צילום הרבנים והאדמו"רים. ר' מרדכי ואחיו ז"ל המציאו את תחום צילום גדולי ישראל ועולם הרבנים".

הם הקימו את חברת התהילים הראשונה בבני ברק לילדים בשבתות, וחילקו לילדי התשב"ר ממתקים ותמונות של רבנים. מאז, הפך הדבר לאבן יסוד של חברות התהילים בכל רחבי הארץ והתפוצות.

במהלך השנים, עסק רבות במעשי חסד וסייע בממונו לאלמנות וליתומים בסתר. בשנים האחרונות נחלש והיה מרותק לכסא גלגלים עקב סיבוכים רפואיים, אולם על אף כל הקשיים היה מקפיד בכל בוקר להשתתף בשיעור דף היומי בבית הכנסת לפנות בוקר.

הלוויתו תצא הערב בשעה 22:00 מבית המדרש "עקבי אליהו" רחוב רש"י 10 בבני ברק. השאיר אחריו דור ישרים מבורך של תלמידי חכמים בהם הרב יעקב זר ראש כולל עקבי אליהו, ר' רובי זר עוזרו המסור של הגאון רבי ישראל מאיר לאו ור' אלי זר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר