פוליטיקה או עסקים?

טראמפ הגן על עסק בתו בציוץ נזעם: "איום"

טראמפ תקף את העסקים שהפסיקו למכור את מוצרי מותג האופנה של בתו, לטענתם מסיבות מסחריות כלכליות והאשים אותם בכך שהם מנסים להעניש אותו דרכה (כלכלה ועסקים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ ובתו (צילום: דף הפייסבוק של טראמפ)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף אמש (רביעי) בטוויטר את רשת החנויות נורדסטרום לאחר שזו הודיעה בתחילת השבוע כי לא תמכור בעונה הבאה את מותג האופנה של בתו, איוונקה טראמפ. הנשיא, בצעד חריג למדי, פנה לעוקביו ברשת החברתית וכתב כי ההחלטה "אינה הוגנת" וכי איוונקה אינה זוכה ליחס ראוי.

"הבת שלי איוונקה קיבלה יחס כל כך לא הוגן על ידי נורדסטרום", כתב. "היא אדם נהדר, והיא תמיד דוחפת אותי לעשות את הדבר הנכון! זה נורא!".

הציוץ בעד איוונקה

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, נאלץ להגיב על התערבותו של הנשיא בעסקי בתו ואמר "יש לו זכות לצייץ בנושא", לדבריו, הציוץ לא נועד לקדם עסקים משפחתיים - אלא להגן על איוונקה. הוא חידד כי מעשה החברה הוא "מתקפה ישירה" נגד איוונקה ונגד מדיניות הנשיא נגדו יש בימים האחרונים חרם צרכנים תחת הכותרת "לתפוס בארנק" שנועד להעניש את טראמפ דרך עסקיו.

"זה בלתי מתקבל על הדעת שמישהו יוציא את הדאגות שלו בנוגע למדיניות (הנשיא) על המשפחה שלו", הוסיף ספייסר. "לנשיא יש כל זכות בתור אב להתעמת איתם".

כצפוי הציוץ עורר גם תגובות שליליות, "זה בלתי הולם, אבל הוא נשיא בלתי הולם אז זה משתלב עם מי שהוא", אמרה מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים, ננסי פלוסי.

כזכור, חברת נורדסטרום הודיעה בסוף השבוע שעבר כי היא מפסיקה מכירות של מעצבים באופן שגרתי בכל שנה, וכי ההחלטה להפסיק למכור את מותג האופנה של איוונקה טראמפ נובעת משיקולים מקצועיים בלבד בשל הירידה החדה במכירות של המותג. "מדי שנה אנו מקצצים 10% מהמותגים ומביאים מותגים חדשים", מסרה הרשת בשבוע שעבר. "לפי ביצועי המותג, החלטנו לא לרכוש אותו לעונה זו". יום לאחר הודעתה של נורדסטרום, גם רשת 'נימן מרקוס' הודיעה כי לא תמכור יותר את קו התכשיטים של איוונקה טראמפ באתר שלה ובחנות בניו ג'רזי.

מאז ניצח טראמפ בבחירות לנשיאות ב-8 בנובמבר, הוא תקף כבר כמה חברות עסקיות ספציפיות ברשת במיוחד בתחום הרכב והתעופה, אך זו הפעם הראשונה שהוא עושה זאת מאז נכנס רשמית לתפקיד – וכמובן, הפעם ישנו גם קשר אישי לנושא. איוונקה טראמפ מנהלת קו של בגדים ותכשיטים הנושא את שמה, וזאת בנוסף לעבודתה ב"קרן טראמפ". היא התחייבה כי תתפטר ממחויבויותיה לאחר שאביה יושבע לנשיאות ב-20 בינואר אך בפועל לא נראה שהיא מתכוונת באמת לעשות זאת.

גם הנשיא טראמפ סירב למכור את כל עסקיו לפני כניסתו לתפקיד, והעביר את השליטה על האימפריה העסקית שלו לילדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר