מכתב לאובמה

מתכנן פיגועי ה-9.11: אשמח לפגוש את בן לאדן

חאלד שייח מוחמד שעצור בארה"ב על חלקו בתכנון פיגועי המטוסים שהביאו לקריסת בנייני התאומים ולמותם של אלפי בני אדם כתב מכתב לאובמה בו הסביר את מניעיו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההרס בבנייני התאומים, ביום הפיגוע (צילום: פלאש 90)

אם למשהו היה ספק בנוגע לטרור האסלאמי, מכתבו של מתכנן הפיגועים בבנייני התאומים לנשיא לשעבר ברק אובמה שפורסם על ידי סוכנות הידיעות AP מלמד על הלך הרוח של המחבלים הרצחניים.

המכתב שנשלח על ידי חאלד שייח מוחמד, מי שנחשב למוח המתכנן מאחורי פיגועי 11 בספטמבר 2001. מוחמד, שעצור בגואנטנמו וממתין למשפטו, הגיע אל אובמה לקראת סיום כהונתו.

הטרוריסט טען במכתבו שמתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה הייתה "תגובה טבעית" למדיניות החוץ האמריקנית.

מוחמד כתב במכתבו שלא אכפת לו אם יקבל מאסר עולם או עונש מוות. "אם בית המשפט שלך יגזור עליי מאסר עולם אהיה מאוד מאושר להיות לבד בתא שלי ולהתפלל לאללה במשך שארית חיי ואבקש סליחה על כל החטאים והמעללים שלי", כתב מוחמד. "ואם בית המשפט שלך יגזור עליי מוות, אני אהיה שמח עוד יותר לפגוש את אללה ואת הנביאים ולראות את חבריי הטובים שאותם הרגתם באופן לא הוגן ברחבי העולם ולראות את שייח אוסמה בן לאדן".

מוחמד רצה לשלוח את המכתב לנשיא האמריקני כבר ב-2015, אולם נדחה על רשויות הכליאה ולאחר מכן על ידי שופט צבאי בנימוק של "תעמולה". אלא שלאחר דיון נוסף בסוגיה, החליט בית משפט לשלוח בחודש שעבר את המכתב לאובמה, רגע לפני עזיבתו את הבית הלבן.

הפרקליט הצבאי שמייצג את מוחמד, מייג'ור דרק פוטיט, סיפר שמרשו החל לכתוב את המכתב ב-2014 בעקבות הרג הפלסטינים במבצע "צוק איתן" בעזה.

במכתבו מותח מוחמד ביקורת על אובמה וכותב שידי הנשיא "עדיין רטובות מדם האחים והאחיות שלנו" ומתכוון למותם של פלסטינים ברצועת עזה על ידי כוחות ישראליים ולמקרי המוות בתימן ובמקומות אחרים בעולם בתקיפות של מל"טים אמריקניים.

"שני הפיגועים המבורכים בוושינגטון ובניו יורק עומדים בקנה אחד עם כל החוקים האוניברסליים והיו תגובה טבעית למדיניות ההרסנית שלך כלפי העולם האיסלאמי", כתב המוח שמאחורי פיגועי 11 בספטמבר.

תוכן מכתבו של מוחמד הגיע תחילה לידי העיתון "מיאמי הראלד" ולאחר מכן לסוכנות הידיעות AP. קיים ספק גדול אם אובמה הספיק לראות את המכתב שכן הוא הגיע לבית הלבן ימים ספורים לפני תום כהונתו והליך קבלת המכתבים בבית הלבן אורך לעתים זמן.

מוחמד ועצירים נוספים בגואנטנמו ממתינים עדיין לתחילת משפטם באישומים של חטיפת מטוסים, טרור ורצח של קרוב ל-3,000 בני אדם במתקפת הטרור ב-2001 בארה"ב.

בהופעה בפני הרכב שופטים צבאי סגור ב-2007, סיפר מוחמד שהוא תכנן את פיגועי 11 בספטמבר "מא' ועד ת'" והיה מעורב בתכנון פיגועים רבים אחרים. הוא אמר שהוא אישית ערף את ראשו של העיתונאי היהודי-אמריקני דניאל פרל עם "יד ימין המבורכת" שלו. בהופעתו הפומבית הראשונה בדיון משפטי ב-2008, הוא ציטט פסוקים מהקוראן ואמר שהוא יקבל בברכה את הפיכתו לקדוש בגין תפקידו בפיגועי 11 בספטמבר. שנה לאחר מכן הוא פרסם הודעה שבה כינה את הפיגועים "ניצחון אצילי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר