להיט ברשת

"בכל הכסף שלי - אני לא יכול לקנות שבת אחת של יהודי"

מרצה יהודי סירב להרצות בפני בכירי מיקרוסופט בגלל שמירת שבת ועורר את תדהמתו של ביל גייטס שאמר: "אני יכול לקנות הכל, חוץ משבת אחת של יהודי". הסיפור שמכה שוב גלים ברשת (מעניין)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ביל גייטס (צילום: שאטרסטוק)

סיפור מעניין שפורסם מספר פעמים בעבר, כובש בימים האחרונים את הרשתות החברתיות שוב, ומלמד על עוצמת דבקותם של יהודים ואמונתם בבורא עולם, כאשר הם מוכנים להפסיד כל הון שבעולם על מנת שלא לוותר על קוצו של יוד בענייני הלכה.

קיווי ברנהרד, יהודי שומר תורה מצוות המתגורר בדרום אפריקה, הפך בשנים האחרונות למרצה בכיר ומבוקש בתחום העסקים והכלכלה המודרנית. ברנהרד הוציא לאור ספר שהפך ל"בסט סלר", בו הוא מוכיח כיצד ניתן להעתיק "תכונות של נמרים" לעולם העסקי.

ברנהרד הפך כאמור בזכות הספר למרצה נודע המוזמן לפורומים עסקיים בינלאומיים, ואף קיבל טלפון מגורם בכיר בחברת מיקרוסופט העולמית, שביקש להזמינו להרצאה בפני בכירי החברה בפורום מיוחד בהשתתפותו של הבעלים ביל גייטס.

גם נטלי פורטמן רוצה לשמור שבת (צילום: The Shabbos Project)

קיווי נתן את הסכמתו, אולם מיד התברר לו כי הרצאתו חלה בשבת ועל כן הודיע כי אינו יכול לעשות זאת משום שהינו יהודי שומר תורה ומצוות. הגורם הבכיר במיקרוסופט הפעיל לחץ והציע להגדיל את הסכום שישולם עבור ההרצאה, אך לשווא. ברנהרד עמד בעקשנות על עמדתו וסירב להצעות המפתות.

בסופו של דבר, החליטו במיקרוסופט - בעקבות התעקשותו של ברנהרד - לדחות את פתיחת הכנס ליום אחר, וממילא לקיים את ההרצאה ביום חול.

לאחר תקופה, התקשר הבכיר וסיפר למרצה היהודי כי נסע יחד עם גייטס במטוסו הפרטי, והשניים שוחחו על ההרצאה המעניינת כשהבכיר מספר לגייטס על השתלשלות הענינים וכיצד סירב המרצה לסכומי העתק שהוצעו לו על מנת שיוכל לשמור את השבת.

להפתעתו, גייטס אמר לו: "כעת אני מבין שההון הרב שלי מאפשר לי לרכוש נכסים, בתי פאר וכישרונות של אנשים אולם דבר אחד הממון אינו מאפשר לי לקנות לעולם - וזו השבת של יהודי".

הכתב הכלכלי של "ידיעות אחרונות", עופר פטרסבורג צייץ בטוויטר מסר דומה וכתב: "פגשתי את גייטס ואוהב סיפור אחד; מרצה יהודי סירב לסכום עצום להרצאה בכנס מיקרוסופט בשבת.גייטס: "אני יכול לקנות כל שאחפוץ, חוץ משבת אחת של יהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר