המחאה יוצאת משליטה

עשרות תקפו באלימות חייל במרכז בני ברק; "הוא ריסס גז"

עשרות צעירים משולהבים שנטלו חלק בהפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק, התנפלו על חייל צה"ל והכו אותו. עדי ראייה טוענים: החייל ריסס קודם לכן גז מדמיע לעבר המפגינים. צפו בווידאו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלינץ' בחייל (צילום: עזריאל משה)

חייל צה"ל הותקף הערב (חמישי) באלימות על ידי בחורים שנטלו חלק בהפגנת 'הפלג הירושלמי' בבני ברק. החייל, שנקלע להפגנה, אחת מני רבות שקיים היום הפלג ברחבי הארץ, הותקף על ידי ההמונים המשולהבים, לאחר שקודם לכן - כך לטענת עדי ראיה - הוא ריסס לעברם גז מדמיע. ברקע נשמעו כמה קריאות "תעזבו אותו", ולבסוף הוא אכן חולץ על ידי חרדים אחרים ונלקח מהמקום.

יצויין, כי לפי כתב ynet איתי בלומנטל, שנכח במקום, לפני שהחייל הוכה "הוא ביקש מחברים שלו לצלם, ואז הסתער להפגנה וריסס גז. אחר כך ראיתי אותו יוצא לז'בוטינסקי וצוחק עם חברים שלו".

מוקדם יותר היום נעצרו 31 בני אדם במסגרת ההפגנות שנערכו בעקבות המשך מעצרו של תלמיד הישיבה העריק. בין השאר נערכו הפגנות בצומת בר אילן בירושלים, ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, בכניסה לאלעד ב"ב, במחלף לטרון בכביש מס' 1, בצומת שילת ובצומת כנות.

ההפגנות נערכו בעקבות קריאה שהוציא מוקדם יותר הפלג הירושלמי לתומכיו בעקבות המשך מעצרו של העריק. "נבלה נעשתה בישראל", נאמר בהודעה: "כל הגולה כמדורת אש. בעקבות חוצפתם ועזותם הנוראית של שלטונות הצבא להמשיך ולעכב את בן העליה גיבור החיל מאחורי סורג ובריח נצא כולנו להגן בגופינו, למחאה אדירה ונוראה שכמוה לא נראתה עוד".

ל"כיכר השבת" נודע כי הזעם גבר במהלך היממה האחרונה בקרב בכירי 'הפלג הירושלמי' זאת לאחר שברגע האחרון חזרו בהם בצבא מההבנות אליהם עמדו להגיע עם ראשי 'הוועד להצלת עולם התורה' לפיהם ישוחרר תלמיד הישיבה העריק ממעצרו זאת בשל בעיות כאלו ואחרות.

ההידברות שהחלה בשעות הבוקר אתמול התפוצצה לקראת ערב כאשר גורמים בכירים בצה"ל סירבו לאשר את ההסדר. "אנחנו לא נוותר וכל יום שהבחור יושב במעצר נשתק את המדינה. לא ייתכן שבארץ ישראל לא יתנו ללמוד תורה ולקיים את הוראת הרבנים ועל זה יישבו בכלא", אומרים הבוקר פעילי הפלג הירושלמי בזעם ומבטיחים להביא לשחרורו של בן הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר