גפני לשגריר הבריטי

"החרדים מתנגדים לכל צעד של התגרות באומות העולם"

בכתבה המתפרסמת בעיתון הבית של גפני 'יתד נאמן' מדווח על פגישת גפני עם השגריר הבריטי תחת הכותרת: "'דגל התורה' התנגדה תמיד לכל צעד של התגרות באומות" (מדיני)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני בפגישה עם השגריר הבריטי (צילום: באדיבות המצלם)

על רקע אישור חוק ההסדרה והגינוי שנשמע בעקבותיו בממשל הבריטי, נפגש יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני עם שגריר בריטניה בישראל דייויד קורי, ואמר לו כי "הציבור החרדי מתנגד לכל צעד של התגרות באומות העולם". הוא הוסיף, כי להערכתו החוק לא ייושם בסופו של דבר כך מפרסם הבוקר ביטאון הבית של התנועה עיתון 'יתד נאמן'.

כזכור, בתחילת השבוע נפגש ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, זאת על רקע הודאתה של בריטניה כי התמיכה בהחלטה האנטי ישראלית באו"ם התבררה כמהלך לא נכון. יממה אחר כך, אושר חוק ההסדרה בכנסת, והממשל הבריטי מיהר לפרסם הודעת גינוי. גפני אמר לשגריר הבריטי בפגישתם כי "לאורך כל השנים ישראל רואה בבריטניה ידידה קרובה מאד. ויש לחזק את הקשר בין המדינות".

גפני סקר בפני השגריר את עמדתה של "דגל התורה" לאורך כל השנים, ואת המדיניות שהנחיל מרן הגרא"מ זצוק"ל אשר התנגד לכל התגרות באומות העולם, "אנו בעד קיום משא ומתן מדיני זהיר, ונגד כל התגרות. לא השתתפתי בהצבעה במליאת הכנסת על חוק ההסדרה ולהערכתי החוק הזה גם לא ייושם בסופו של דבר", אמר גפני והוסיף כי "היהדות החרדית שותפה בדרך כלל עם ממשלות הימין בשל העובדה שרוב הציבור המסורתי נמצא שם, ולאו דווקא בגלל העמדה המדינית".

"יהדות התורה וש"ס יפעלו לאזן את הממשלה במידה ויימשכו הליכי חקיקה בנושאים המדיניים, יש לנו עמדה בתחומים המדיניים, ונביע זאת בכל חוק וחוק שיהיה רלוונטי", הצהיר גפני שעמדותיו ככל הנראה לא מתואמות מול חבריו לסיעה.

השגריר הבריטי השיב, כי אכן היה נוכח בסיור שקיים נתניהו בבריטניה ואמר כי קיים קשר חם וידידותי בין המדינות ויש כוונה להעמיק את הקשרים, הן בנושאים הכלכליים, ובתחומים רבים נוספים עליהם שוחחו ראשי המדינות בפגישתם השבוע.

בהמשך פגישתם, ציין השגריר קורי כי הוא נמצא כשנה וחצי בתפקידו בארץ וכי הוא רואה חשיבות משמעותית בחיבור למגזר החרדי ומנהיגיו. לדבריו, "שר המסחר הבריטי אמור להגיע בקרוב לישראל וכמוהו גם יו"ר בית הנבחרים הבריטי אשר זו הפעם הראשונה מזה 68 שנים שיו"ר בית הנבחרים הבריטי יגיע לארץ. הדברים מעידים על המשך העמקת הידידות בין המדינות".

לסיכום הפגישה אמר השגריר כי בכל נושא ועניין דלתו פתוחה בפני הציבור החרדי ונציגיו וכי קיימת חשיבות בעיניו להמשך שיתוף הפעולה בין בריטניה והשגרירות בישראל, לבין כל חלקי הציבור בארץ. ח"כ גפני השיב וציין כי היה בקשר הדוק עם השגריר הקודם של בריטניה מתיו גולד, והוא מצוי בקשר תמידי ומקצועי עם שגרירי מדינות רבות עימם הוא נפגש מעת לעת, "אנו מחויבים להעמיק את הקשר ואת שיתופי הפעולה בין המדינות ולשלב ידיים בתחומים רבים ומשמעותיים המשותפים לנו", אמר.

יצוין כי בעוד נציגי דגל התורה חברי הכנסת יעקב אשר ואורי מקלב הצביעו עם הקואליציה בעד חוק ההסדרה ואף הצהירו בראיונות בכלי התקשורת כי עשו זאת בהוראת גדולי ישראל, בחר גפני הנחשב לסמן ה׳שמאלי׳ בתנועה הליטאית להיעדר מההצבעה (לטענת מקורביו מסיבות טכניות אמנם) תוך שהוא נאמן לעמדתו המסורתית בנושא ארץ ישראל והשטחים הכבושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר