צפו באירוע המסעיר

תיעוד: החייל שהותקף, תקף קודם באלימות

צילומי החייל שהותקף אמש בבני ברק עוררו סערה רבה בכלי התקשורת כשהוא טוען שהותקף סתם אך תיעוד וידאו מהמקום חושף את התנהגותו התמוהה והאלימה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

התקרית בה הותקף חייל על ידי תלמידי ישיבות שהשתתפו בהפגנת הפלג הירושלמי אמש בב״ב זאת לאחר שלטענתם תקף אותם והתגרה בהם, גורמת לסערה בכלי התקשורת כמו גם בציבור החרדי.

הבוקר מדווח ערוץ 10 כי על פי בדיקת צה"ל, מדובר בחייל שגר בעיר בני ברק. החייל אמר למפקדיו שהותקף ע"י מפגינים והתגונן בעזרת גז מדמיע אלא שבתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי העובדות הפוכות לגמרי.

בסרטון נראה תלמיד ישיבה יושב על הכביש וחוסם את האוטובוס מלהמשיך בנסיעתו וזאת מבלי להתקרב או להתעסק עם החייל כלל.

לפתע החייל שלדברי הנוכחים ניסה להתגרות בעוברי אורח עוד לפני כן, מתקרב לבחור ומתיז עליו ללא סיבה הנראית לעין כמוצדקת גז מדמיע.

לאחר מספר שניות שב החייל ומתיז על הבחור שוב את הגז או אז הוא מותקף בתגובה ע״י הצעירים במקום.

עדי ראייה שהיו במקום האירוע אומרים ל'כיכר השבת' כי גם מי שאינו מסכים להפגנות של הפלג הירושלמי ומתנגד בחריפות לדרכם האידיאולוגית לא יכול היה שלא לשים לב להתנהגות המשונה והאלימה של החייל.

עובר אורח מספר לכיכר השבת ״הוא הסתובב שעה ארוכה לאורך רבי עקיבא וניסה להתגרות בכולם. הוא סיפר שהוא גר בבני ברק אבל חבר אחר שעמד לידו טען שמתגורר בצפון הארץ.

בשלב מסוים הוא ביקש להראות לכולם שהוא ׳גבר׳ והתיז את הגז מדמיע אולם עד מהרה הבחורים הגנו על עצמם ו׳ניטרלו׳ אותו".

מוקדם יותר אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי יש לפתוח בחקירת משטרה נגד המתפרעים וחקירת מצ"ח נגד החייל.

לדבריו: "התמונות בהן נראה חייל צה״ל מותקף באלימות קשה ע״י עשרות צעירים חרדים מזעזעות. זו בריונות שחייבים לעקור מהשורש, יש גם לבדוק את הנסיבות שהובילו את החייל להתיז גז מדמיע אולם בשום מצב אין הצדקה לאלימות הקשה שראינו".

ארדן סיפר: "הנחיתי את המשטרה לעשות הכל כדי ‏להביא את פורעי החוק האלה לדין, מקומם מאחורי סורג ובריח. מי שפוגע בחיילינו המגינים עלינו בגופם חייב לשלם על כך מחיר כבד, אני מצפה גם מראשי ‏הציבור החרדי לגנות ולהוקיע מעשים כאלה שאינם מייצגים את הציבור החרדי ומסיבים לו נזק".

"האירועים הללו מבטאים חילול ה׳ שאין קשה ממנו, המתפרעים והבריונים פוגעים קודם כל בציבור החרדי שומר החוק" הוסיף השר.

לדבריו: "השפלת חיילים חרדים ונסיונות ‏לבזות ואף לתקוף אותם מתרחשות לצערי פעמים רבות. המשטרה תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי להביא לדין כל מי שפוגע או מתיר דמם של חיילים חרדים".

כתב "כיכר השבת" ישי כהן הגיב לו: "צודק. השאלה אם אתה קורא גם למצ"ח לפתוח בחקירה נגד החייל, שעל פי עדות כתב ווינט, הגיע כדי להתגרות ולהצטלם מתיז גז על חרדים?".

ארדן השיב: "בהחלט . צריך לחקור את כל נסיבות האירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר