פרשות נתניהו

דיווח: "המשטרה תמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה"

ערב נסיעתו לארה"ב לפגישה עם דונלד טראמפ, גוברות הבעיות המשפטיות של נתניהו. בחדשות 2 דווח כי המשטרה צפויה להמליץ להעמיד את נתניהו לדין ב"פרשת המתנות" מארנון מילצ'ן (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא בשבוע הקרוב למסע מדיני חשוב ביותר, בו לראשונה במהלך שנות כהונתו יפגוש בארה"ב נשיא מכהן הנחשב לבעל דעות התואמות להשקפת עולמו. אולם בעוד נתניהו נערך לקראת פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ, נדמה כי הבעיות המשפטיות מבית רק גוברות והולכות.

על פי הפרסום בסוף השבוע בחדשות 2, במשטרה מעריכים כי החקירה ב"תיק 1,000", פרשת המתנות, תסתיים בתוך ארבעה עד שישה שבועות. על פי הדיווח, ההחלטה שמתגבשת במשטרה היא להמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשלב זה קיימות בפני חוקרי המשטרה מספר אפשרויות. הראשונה שבהן, הינה שהמלצת המשטרה תכלול שתי עבירות - קבלת טובות הנאה בהקשר של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. האפשרות השניה הינה ההמלצה תכוון לעבירה המופחתת בלבד של מרמה והפרת אמונים.

ברשת ב' של קול ישראל דווח הערב (מוצ"ש) כי כתב האישום נגד ראש הממשלה יוגש כבר תוך שבועיים עד שלושה, וכי נתניהו ייחקר לפחות עוד פעמיים בשבועיים הקרובים. על פי הפרסומים, ראש הממשלה יעביר בתוך שבועיים את תיק התקשורת לשר אחר. עוד דווח כי במשטרה בודקים במקביל פרשה נוספת נגד ראש הממשלה שקשורה למתווה הגז.

בחדשות ערוץ 10 דווח כי במהלך חקירתה של שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, היא חיזקה את גירסתו ואמרה כי ראש הממשלה לא ידע על המתנות ממילצ'ן וכי סכום כלל המתנות נמוך ממה שפורסם.

במקביל, השבוע פורסם בחדשות 2 כי לא יהיה מנוס מהפיכת הבדיקה בפרשת כלי השייט, "תיק 3000", לחקירה פלילית מלאה. אלא שמתברר כי המעבר לחקירה לא יקרה בימים הקרובים, וגם לא בשבוע הבא. לצד זאת, נכון להיום ראש הממשלה נתניהו אינו מוגדר כחשוד במעורבות פלילית בתיק הזה והחקירה מכוונת ככל הנראה בעיקר לכיוונו של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו של נתניהו.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "יש פה ניסיון חסר תקדים להפיח רוח חיים בתיק שאין בו כלום. ערב ערב מביאים סיפורי סרק ממוחזרים ומדליפים הדלפות רצופות שקרים מגמתיים, במטרה להפעיל לחץ פסול על היועמ"ש ועל הפרקליטות, כדי להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. ניסיון נואש זה נסתר על ידי העובדות ולכן לא יצלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר