כמו באנגליה

ה-D9 של מוטי יוגב: בג"ץ לא יוכל לבטל חוקים

הצעת חוק של ח"כ מוטי יוגב, מבקשת לאסור על בית המשפט העליון לבטל חוקים שנחקקו בכנסת, בדומה למודל האנגלי, בו בית המשפט יכול להצביע על סתירה, אך לא לבטל חוק (בארץ)

(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

הצעת חוק שיניח מחר (ראשון) ח"כ מוטי יוגב, מבקשת לאסור על בית המשפט העליון לבטל חוקים שנחקקו בכנסת. ההצעה, שנכתבה ביוזמת תנועת 'דרך חיים' מבקשת לאמץ מודל הדומה למודל האנגלי, לפיו בית המשפט העליון יכול להצביע על סתירה בין הוראת חוק רגיל לחוק יסוד, אך לא לבטל חוק.

להצעת החוק של יוגב הצטרפו גם חברי הכנסת דוד ביטן ויהודה גליק מהליכוד, כמו גם חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה.

תנועת 'דרך חיים' שיזמה את הצעת החוק מסרה: "שוב ושוב אנו נתקלים בקושי של נבחרי הציבור להוביל את המדיניות שבשמה נבחרו בגלל בג"ץ שתוקע להם מקלות בגלגלים. תושבי דרום תל אביב, המתיישבים ביהודה ובשומרון, הציבור החרדי – כולם נפגעים מהדיקטטורה של בג"ץ".

"הגיעה כבר מזמן העת שהכנסת תפעל להחזרת הסמכויות שנגזלו ממנה בידי בג"ץ ותפסיק את המצב שבו שופטים המייצגים אחוז זעום מהציבור קובעים עבור כולנו מה נכון ומה לא, מה מוסרי ומהי עוולה".

ח"כ מוטי יוגב שחתום על החוק אמר: "החוק הבא לבטל את יכולת הבג"ץ לבטל את חקיקת בית הנבחרים של העם, בא להשיב את הדמוקרטיה למדינת ישראל. כך היה נהוג עד לפני 20 שנה, כך נהוג במדינית מתוקנות וכך ראוי שיהיה החוק במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר