מנסים את טראמפ

צפון קוריאה ביצעה ניסוי בטיל בליסטי בינוני

הפנטגון הודיע כי הטיל שצפון קוריאה שיגרה הוא טיל בליסטי לטווח קצר עד בינוני. בדרום קוריאה הביעו חשש מהמצב ואילו הנשיא האמריקאי טראמפ אמר כי "זה בלתי נסבל" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא רק איראן: צבא דרום קוריאה הודיע הלילה (ראשון) כי צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי לא מזוהה שעף למרחק של כ-500 ק"מ ונחת אל מול החופים המזרחיים של המדינה.

על פי הודעת המטות המשולבים של הצבא הדרום קוריאני, הטיל נורה מהחלק המערבי של צפון קוריאה, במחוז צפוני לבירה פיונגיאנג ונפל בין חצי האי הקוריאני לטריטוריה הימית של יפן.

לאחר שהאיראנים פצחו בשבוע שעבר בשני ניסויים בטילים ארוכי טווח, זהו הניסוי הראשון שעורכת צפון קוריאה מאז נכנס הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, לתפקידו. בהודעת הצבא כינו את הניסוי "הפגנת כוח" של פיונגיאנג נגד העמדה הנוקשה של ממשל טראמפ בנוגע למדינה הצפונית הקומניסטית.

הפנטגון הודיע כי הטיל שצפון קוריאה שיגרה הוא טיל בליסטי לטווח קצר עד בינוני וכי מבדיקת מסלול הטיל עולה שהוא לא היווה איום לארצות הברית. בהודעת הפנטגון נאמר כי הכוחות האמריקניים "עומדים על המשמר נוכח הפרובוקציות של צפון קוריאה ומחויבים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם בנות בריתנו, יפן ודרום קוריאה, כדי לשמור על הביטחון".

פקיד בבית הלבן אמר לכלי התקשורת כי הנשיא טראמפ תודרך בעקבות שיגור הטיל וכי הם "עוקבים מקרוב אחר הנעשה".

גורם בממשל טראמפ אמר כי הם לא מופתעים משיגור הטיל של צפון קוריאה וכי הם ציפו שהקוריאנים יעשו פרובוקציה זמן קצר לאחר כניסתו של טראמפ לתפקיד. על פי הגורם, לממשל יש מגוון אפשרויות תגובה לשיגור הטיל, בין היתר הכבדת הסנקציות על המדינה והגברת הנוכחות הצבאית באזור.

הניסוי נערך בזמן שראש ממשלת יפן, שינזו אבה, מתארח באחוזתו של הנשיא האמריקני טרמאפ בפלורידה. בעקבות המצב ערכו השניים הצהרה משותפת. אבה גינה את שיגור הטיל ואמר: "הניסוי שערכה צפון קוריאה הוא בלתי נסבל. עליה לציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם". טראמפ הוסיף בהצרה המשותפת: "ארצות הברית עומדת מאחורי יפן במאת האחוזים, היא בעלת ברית נהדרת".

בעקבות השיגור נערכה בדרום קוריאה ישיבה מיוחדת של המועצה לביטחון לאומי ולפי סיאול, מתקיימות כעת הערכות מצב בתיאום עם הפנטגון. ממלא מקום הנשיאה, הוואנג קיו-האן, אמר כי ארצו תדאג להעניש את צפון קוריאה, יחד עם הקהילה הבינלאומית, בעקבות שיגור הטיל הבלתי מזוהה.

בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ של דרום קוריאה נאמר כי שיגור הטיל של המדינה בצפון הוא איום חמור על השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני. בהודעה נכתב: "הפרובוקציות החוזרות והנשנות של צפון קוריאה מראות את האופי הלא רציונאלי של משטר קים ג'ונג און, שאובססיבי בטירוף בכל הקשור לפיתוח הגרעין והטילים שלו".

צפון קוריאה מצפצפת באופן קבוע על המערב. בשנה שעברה ערכה המדינה המבודדת שני ניסויים גרעיניים ושורה של שיגורי רקטות כחלק מהמאמצים לפיתוח תוכניות הטילים והנשק הגרעיני של המדינה.

בתחילת השנה האזרחית אמר שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, כי ההכנות לשיגור טיל בליסטי בין יבשתי "הגיעו לשלב הגמר" וכי בקרוב יערך ניסוי בטיל החדש. בתגובה לאיום של הדיקטטור מצפון קוריאה, טראמפ אז עדיין לא בבית הלבן, צייץ בטוויטר: "קוריאה הצפונית אמרה שהיא נמצאת בשלבים סופיים של פיתוח נשק גרעיני שמסוגל להגיע לחלקים מארה"ב. זה לא יקרה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר