חוזרים למסורת

אחרי מוגרבית: חברי הכנסת יילמדו... אידיש

יוזמה מעניינת בכנסת. חברי הכנסת לומדים שפות יהודיות מסורתיות כשהפעם תורה של שפת האידיש אותה יילמדו בסדרת מפגשים ביוזמתו של חבר הכנסת יעקב מרגי (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חברי הכנסת יחזרו בקרוב לספסל הלימודים: לאחר ההצלחה של הקורס ללימוד השפה המוגרבית, המרוקאית־יהודית, הגיע תורה של שפת האידיש ה"אשכנזית".

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, הוא שעמד מאחורי היוזמה המוגרבית וגם זה שהחליט כי בכנסת תתקיים סדרת מפגשים ללימוד שפת היידיש והתרבות היידית.

במהלך המפגשים ייחשפו חברי הכנסת ואורחים נוספים לרזי השפה, התרבות, ההומור והפולקלור היידי. המפגשים יתקיימו בהנחיית ד"ר מרדכי יושקובסקי, מומחה ליידיש ולשעבר המפקח המרכז ליידיש במשרד החינוך. המפגש הראשון יתקיים ביום שלישי הקרוב.

ח"כ מרגי ציין כי הוא משוכנע שתהיה היענות רבה למפגשים — בדיוק כמו שהייתה בקורסים ללימוד המוגרבית. "הרבה צאצאים בני הדור השני והשלישי מגלים עניין במסורות המשפחתיות ומפחדים לשכוח אותן", אמר מרגי, והוסיף: "במפגשים הקודמים שהוקדשו ללימוד השפה היהודית־מרוקאית הגיעו חברי כנסת ואורחים רבים, ולכולנו הייתה הנאה רבה. אנחנו רוצים לשחזר את החוויה והפעם עם היידיש".

המורה יושקובסקי הוסיף: "היידיש היא שפת חול המושרשת בתוך המסורת, היא מקרבת בין קודש לחול ובין יהדות לאוניברסליות".

בהמשך יילמדו חברי הכנסת קורסים גם בשפת הלאדינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר